23948sdkhjf

Holknekt in i modebranschen igen

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Aldrig mer modeindustrin. Löftet som Per Holknekt gav sig själv för mer än tre år sedan är brutet. Här är senaste satsningen.

I september landar hans senaste varumärke, Ink Letters, som han gör tillsammans med Ylva Liljefors och Lotta Cederqvist, i butikerna. Än så länge handlar det om ett enda plagg: Duffeln.

– Det här började som ett lekprojekt för tio år sedan. Jag och Ylva gjorde en kollektion ihop som aldrig kom ut på marknaden, bland annat duffeln. Lyckligtvis hade jag sparat bilder på min telefon så att vi kunde återskapa plagget, säger Per Holknekt.

Idén kläcktes i början av februari.

– Det blev raska puckar. Om man gör en duffel ska man helst lansera den på höst/vinter. Om vi hade väntat två veckor till hade vi aldrig hunnit leverera den i tid. I stället för att vänta ytterligare ett år, drog vi igång.

Införsäljningen har hittills inbringat en halv miljon kronor.

– Det är gott nog. Vi är lönsamma månad ett, det är jätteroligt och jag tror stenhårt på metoden att starta med ett plagg, en färg.

Vad är planen?

– Vi följer upp med en vårduffel. När vi väl har etablerat ett nätverk av 80 till 100 butiker på ett år då breddar vi produktmixen, men förblir ett varumärke för ytterplagg.

En kategori med goda marginaler, är det en tanke?

– Det finns en tanke med allting.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Nyhetsbrev

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Arkiv

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ny marknad för Jysk

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

176 miljoner till MQ

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Sjunde butiken för Dogman

Här stänger Åhléns också

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152