23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Brittiskt möbelföretag till Sverige

Introduceras med pop up-showroom som ska hålla öppet under en månad.

Brittiska möbelföretaget Made.com expanderar till flera nya marknader under året, bland annat Sverige, och lanserar e-handelsverksamheten med en tillfällig pop up-butik på Regeringsgatan 61 i Stockholm den 5 maj till 5 juni.

Möbelföretaget har fokus på näthandeln och säger sig rikta in sig på "digitala millennials" med ett sortimentet som spänner över möbler för hela hemmet och mindre inredningsartiklar men även livstilssortiment med modeaccessoarer som klockor, väskor och sjalar. Design sker genom ett Londonbaserat inhouseteam.

Vd för bolaget som omsatte 173 miljoner pund i fjol är Philippe Chainieux och expansion ska nu ske förutom till Sverige även till Danmark, Italien och Portugal i år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|