23948sdkhjf

Köpcentrumjätte ökar satsning på pop up-ytor och varumärkesevent

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryterar duo för att växa inom varumärkesupplevelser och kommersiella samarbeten.

Ulrika Frisk-Forsman och Glenn Jaako har rekryterats till köpcentrumjätten Unibail–Rodamco-Westfield avdelning för commercial partnerships. 

Ulrica Frisk-Forsman ska i rollen som senior manager och ansvarig för avdelningen tillsammans med Glenn Jaako i rollen som sales manager arbeta för att utveckla satsningen på kommersiella samarbeten och temporära pop up-butiker i fastighetsägarens samtliga nordiska centrum; Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum och Solna Centrum i Sverige samt Fisketorvet i Danmark.

I ett pressmeddelande framgår att fastighetsjätten nu lägger allt större vikt vid varumärkesevent och tillfälliga ytor.

Ulrica Frisk-Forsman har ett förflutet från Bonnier, TV4, TUI, American Express och Spendrups. och kommer närmast från rollen som säljansvarig för event och partnerskap hos Birka Cruises. Hon ska ingå i fastighetsjättens operativa nordiska ledningsgrupp.

Glenn Jaako har arbetat hos bland andra Metro, Jernhusen och Orbitz Worldwide.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Ska utveckla projekt hos RSD

Blir senior konsult och ska arbeta med strategisk rådgivning och utveckling av handelsplatser.

På nytt jobb
Hon är ny ordförande för Apoteket

På nytt jobb
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Fairtrade ökar kraftigt

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

Arkiv

Convenience fortsätter växa

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

Fyra nya Byggmax-butiker på en dag

Daniel Wellington ökar utdelningen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Lokalbyte för Esprit

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Apotekarns i ny miljö

Jula i god form

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148