23948sdkhjf

Hon går till Nelly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Blir marknads- och försäljningschef hos e-handlaren.

Carola Lundell blir ansvarig för försäljning och marknadsföring hos e-handlaren Nelly och får titeln chief customer officer. Hon tillträder i maj och tar även plats i ledningsgruppen.

Carola Lundell kommer närmast från posten som chef för tillväxtaffärer på TV4-Gruppen, som hon lämnade i höstas, men hon har även ett förflutet hos Coop samt från flera ledande poster hos Electrolux. Hos dagligvarujätten var hon ansvarig för och  för digitala kanaler mellan åren 2006 till 2012.

Hon beskrivs ha gedigen erfarenhet av digitalisering och affärsutveckling.

– Nelly är ett väletablerat varumärke med en unik position där det finns ytterligare potential att utveckla affären. Jag är väldigt peppad på att tillsammans med teamet fortsätta driva kundnytta och tillväxt, säger Carola Lundell i en kommentar.

Sedan Carola Lundell lämnade TV4 i höstas har hon även arbetat med utvecklingen av ett nytt varumärke inom hudvård som lanseras hösten 2019.

Mer om: Nelly
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Hon blir onlinechef på Åhléns

På nytt jobb
Från TV4 till Elgiganten

Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

På nytt jobb
Han blir vd för svenska McDonald's

Clas Ohlson förtätar butiksnätverket i Stockholm

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Går till Butterick’s

Arkiv

Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Nespresso byter läge och lanserar nytt butikskoncept

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Åhléns nyinviger i Falun

På nytt jobb
Han ska leda Coops nya Digital-enhet

Lämnar XL-Bygg för konkurrent

1

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Kinnevik säljer i Zalando

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

Byter läge efter 25 år

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Kungsängen testar också pop up-koncept

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

Ökad försäljning för H&M

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Ska garantera Lindex säkerhet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.16