23948sdkhjf

Hon går till Nelly

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Blir marknads- och försäljningschef hos e-handlaren.

Carola Lundell blir ansvarig för försäljning och marknadsföring hos e-handlaren Nelly och får titeln chief customer officer. Hon tillträder i maj och tar även plats i ledningsgruppen.

Carola Lundell kommer närmast från posten som chef för tillväxtaffärer på TV4-Gruppen, som hon lämnade i höstas, men hon har även ett förflutet hos Coop samt från flera ledande poster hos Electrolux. Hos dagligvarujätten var hon ansvarig för och  för digitala kanaler mellan åren 2006 till 2012.

Hon beskrivs ha gedigen erfarenhet av digitalisering och affärsutveckling.

– Nelly är ett väletablerat varumärke med en unik position där det finns ytterligare potential att utveckla affären. Jag är väldigt peppad på att tillsammans med teamet fortsätta driva kundnytta och tillväxt, säger Carola Lundell i en kommentar.

Sedan Carola Lundell lämnade TV4 i höstas har hon även arbetat med utvecklingen av ett nytt varumärke inom hudvård som lanseras hösten 2019.

Mer om: Nelly
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Ska utveckla projekt hos RSD

Blir senior konsult och ska arbeta med strategisk rådgivning och utveckling av handelsplatser.

På nytt jobb
Hon är ny ordförande för Apoteket

På nytt jobb
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

Fairtrade ökar kraftigt

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Nyhetsbrev

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

Arkiv

Convenience fortsätter växa

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

Fyra nya Byggmax-butiker på en dag

Daniel Wellington ökar utdelningen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Lokalbyte för Esprit

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Apotekarns i ny miljö

Jula i god form

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.161