23948sdkhjf

Nu väntar Alternativet – kvartett från Best of Brands bakom nytt livsstilskoncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Öppnar i Sickla Köpkvarter i slutet av april.

Lars Rabenius,Thomas Fjellström, Andreas Giambanco och Stina Höög Ahlstrand som tidigare arbetade med Best of Brands ligger bakom nya livsstilskonceptet Alternativet som öppnar den 25 april i Sickla Köpkvarter i Nacka.

I konstellationen bakom den nya livsstilsbutiken finns även Jörgen Uppling med.

Läs också: Efter konkursen – Best of Brands nyöppnar

Butiken omfattar 800 kvadratmeter, spänner över två plan och har mode som som bärande del och sortimentet omfattar dam- och herrmode men även barnkläder, underkläder och tillbehör till barn samt accessoarer som smycken, väskor, skönhet till dam och herr och mobilskal i sortiment.

Förutom mode finns därtill en heminredningsdel med textil, prylar och smådetaljer till hemmet. I sortimentet finns ett stort antal varumärken som Adnym Atelier, Knowledge Cotton Apparel, Edwin, Calvin Klein Jeans, Helly Hansen, Mads Nørgaard, Wood Wood, Love Stories, Stine Goya, Levete Room, Organic Basics, FWSS, Rails, Carhartt Wip, Maria Black, Nunoo Bag, Pendleton, Mini Rodini, Nikben och Scampi.

Alternativet ska just vara ett alternativ och ett komplement till det övriga utbudet i Sickla och framförallt vara en inspirerande yta och en butiksmiljö i ständig rörelse och förändring. Det ska vara ett perfekt ställe att slinka in för att handla en snygg outfit men även något till hemmet, en gåbort-present till middagen eller en present till barnet, till sig själv och hemmet, säger Stina Höög Ahlstrand, som är inköpsanvarig.

Ytan är inredd av Wester + Elsner och ska fungera som en marknadsplats och har kaklade väggar, ljusboxar, paneler, inslag av växter och en neutral färgpalett med tre grundfärger som ska agera fond till premiärsortimentet som bland annat blir färgstarkt vårmode.

Förutom Alternativet driver de konsultbolaget The Experiment och Alternativet blir som ett showroom för den egna konsultverksamheten som är tänkt att bidra med lång erfarenhet och god kompetens av retail, inköp och konceptbyggande.

Vi tror stenhårt på fysisk retail och hur retail skulle kunna se ut i framtiden. De senaste åren har varit händelserika och hela mode- och detaljhandelsbranschen har förändrats i grunden. Vi vill skapa en butik utifrån nya förutsättningar och perspektiv och samtidigt erbjuda vår kunskap till fastighetsägare och aktörer som behöver något nytt i sin butiksmix. Vi är öppna för förslag och vi har kompetens inom hela fältet från butiksdrift till inköp och konceptidéer, säger Lars Rabenius.

Butiken öppnar i lokaler som tidigare tillhörde Cubus.

Läs en längre intervju med grundarna i Habit här.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nespresso byter läge och lanserar nytt koncept

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Han lämnar XL-Bygg för konkurrent

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Kinnevik säljer i Zalando

Nyhetsbrev

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

Arkiv

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Byter läge efter 25 år

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Kungsängen testar också pop up-koncept

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Nordligaste Byggmaxbutiken

Ökad försäljning för H&M

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Nätbokhandlaren varslar personal

Här stänger G-Star Raw

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Kappahl ut – NA-KD in

Axfood ville också köpa Netto

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

Ica ökar – stort som smått

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.185