23948sdkhjf

Nu väntar Alternativet – kvartett från Best of Brands bakom nytt livsstilskoncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Öppnar i Sickla Köpkvarter i slutet av april.

Lars Rabenius,Thomas Fjellström, Andreas Giambanco och Stina Höög Ahlstrand som tidigare arbetade med Best of Brands ligger bakom nya livsstilskonceptet Alternativet som öppnar den 25 april i Sickla Köpkvarter i Nacka.

I konstellationen bakom den nya livsstilsbutiken finns även Jörgen Uppling med.

Läs också: Efter konkursen – Best of Brands nyöppnar

Butiken omfattar 800 kvadratmeter, spänner över två plan och har mode som som bärande del och sortimentet omfattar dam- och herrmode men även barnkläder, underkläder och tillbehör till barn samt accessoarer som smycken, väskor, skönhet till dam och herr och mobilskal i sortiment.

Förutom mode finns därtill en heminredningsdel med textil, prylar och smådetaljer till hemmet. I sortimentet finns ett stort antal varumärken som Adnym Atelier, Knowledge Cotton Apparel, Edwin, Calvin Klein Jeans, Helly Hansen, Mads Nørgaard, Wood Wood, Love Stories, Stine Goya, Levete Room, Organic Basics, FWSS, Rails, Carhartt Wip, Maria Black, Nunoo Bag, Pendleton, Mini Rodini, Nikben och Scampi.

Alternativet ska just vara ett alternativ och ett komplement till det övriga utbudet i Sickla och framförallt vara en inspirerande yta och en butiksmiljö i ständig rörelse och förändring. Det ska vara ett perfekt ställe att slinka in för att handla en snygg outfit men även något till hemmet, en gåbort-present till middagen eller en present till barnet, till sig själv och hemmet, säger Stina Höög Ahlstrand, som är inköpsanvarig.

Ytan är inredd av Wester + Elsner och ska fungera som en marknadsplats och har kaklade väggar, ljusboxar, paneler, inslag av växter och en neutral färgpalett med tre grundfärger som ska agera fond till premiärsortimentet som bland annat blir färgstarkt vårmode.

Förutom Alternativet driver de konsultbolaget The Experiment och Alternativet blir som ett showroom för den egna konsultverksamheten som är tänkt att bidra med lång erfarenhet och god kompetens av retail, inköp och konceptbyggande.

Vi tror stenhårt på fysisk retail och hur retail skulle kunna se ut i framtiden. De senaste åren har varit händelserika och hela mode- och detaljhandelsbranschen har förändrats i grunden. Vi vill skapa en butik utifrån nya förutsättningar och perspektiv och samtidigt erbjuda vår kunskap till fastighetsägare och aktörer som behöver något nytt i sin butiksmix. Vi är öppna för förslag och vi har kompetens inom hela fältet från butiksdrift till inköp och konceptidéer, säger Lars Rabenius.

Butiken öppnar i lokaler som tidigare tillhörde Cubus.

Läs en längre intervju med grundarna i Habit här.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Ellos öppnar outlet

Ikea satsar miljarder på e-handel i Kina

Så ska kommunerna bygga för e-handeln

4-åring svårt skadad vid olycka på K-rauta

På nytt jobb
MQ rekryterar ny design- och inköpschef

Nyhetsbrev

Mode- och inredningskoncept till Skövde

Arkiv

Nu öppnar Denim & Friends

Succé för Coops obemannade nattbutik

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

”Ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast"

Arvid Axland är en av många talare som kommer till Retaildagen i oktober.

Uniqlo säger tack med kampanj

På nytt jobb
Från Hemköp till Rapunzel

Lyko ökar online

Jula väljer ny handelsplats

Samarbete ska ge snabbare hemleveranser

Före detta XL-Partner växlar vd

Icas nya butikskoncept – följ med in

Lagerhaus öppnar pop up-butik

På nytt jobb
Hon går till Apoteksgruppen

På nytt jobb
NK med ny marknadschef

Morris har stängt Stockholmsbutiken

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

På nytt jobb
Hon är ny vd för fastighetsjätten

Em Home växer med fyra butiker

Team Sportia ut – Systembolaget in

Uthyrning av kläder i ombyggd H&M-butik

1

Ny XXL-skandal – riggade siffror för att kunna ange högre rabatter

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Så sålde Björn Borg

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Tron på framtiden ökar sakta men säkert

Kronans Apotek – nu även på NK

Uppåt för Clas Ohlson i juli

Här stänger H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.153