23948sdkhjf

Nu väntar Alternativet – kvartett från Best of Brands bakom nytt livsstilskoncept

Öppnar i Sickla Köpkvarter i slutet av april.

Lars Rabenius,Thomas Fjellström, Andreas Giambanco och Stina Höög Ahlstrand som tidigare arbetade med Best of Brands ligger bakom nya livsstilskonceptet Alternativet som öppnar den 25 april i Sickla Köpkvarter i Nacka.

I konstellationen bakom den nya livsstilsbutiken finns även Jörgen Uppling med.

Läs också: Efter konkursen – Best of Brands nyöppnar

Butiken omfattar 800 kvadratmeter, spänner över två plan och har mode som som bärande del och sortimentet omfattar dam- och herrmode men även barnkläder, underkläder och tillbehör till barn samt accessoarer som smycken, väskor, skönhet till dam och herr och mobilskal i sortiment.

Förutom mode finns därtill en heminredningsdel med textil, prylar och smådetaljer till hemmet. I sortimentet finns ett stort antal varumärken som Adnym Atelier, Knowledge Cotton Apparel, Edwin, Calvin Klein Jeans, Helly Hansen, Mads Nørgaard, Wood Wood, Love Stories, Stine Goya, Levete Room, Organic Basics, FWSS, Rails, Carhartt Wip, Maria Black, Nunoo Bag, Pendleton, Mini Rodini, Nikben och Scampi.

Alternativet ska just vara ett alternativ och ett komplement till det övriga utbudet i Sickla och framförallt vara en inspirerande yta och en butiksmiljö i ständig rörelse och förändring. Det ska vara ett perfekt ställe att slinka in för att handla en snygg outfit men även något till hemmet, en gåbort-present till middagen eller en present till barnet, till sig själv och hemmet, säger Stina Höög Ahlstrand, som är inköpsanvarig.

Ytan är inredd av Wester + Elsner och ska fungera som en marknadsplats och har kaklade väggar, ljusboxar, paneler, inslag av växter och en neutral färgpalett med tre grundfärger som ska agera fond till premiärsortimentet som bland annat blir färgstarkt vårmode.

Förutom Alternativet driver de konsultbolaget The Experiment och Alternativet blir som ett showroom för den egna konsultverksamheten som är tänkt att bidra med lång erfarenhet och god kompetens av retail, inköp och konceptbyggande.

Vi tror stenhårt på fysisk retail och hur retail skulle kunna se ut i framtiden. De senaste åren har varit händelserika och hela mode- och detaljhandelsbranschen har förändrats i grunden. Vi vill skapa en butik utifrån nya förutsättningar och perspektiv och samtidigt erbjuda vår kunskap till fastighetsägare och aktörer som behöver något nytt i sin butiksmix. Vi är öppna för förslag och vi har kompetens inom hela fältet från butiksdrift till inköp och konceptidéer, säger Lars Rabenius.

Butiken öppnar i lokaler som tidigare tillhörde Cubus.

Läs en längre intervju med grundarna i Habit här.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Redaktionen rekommenderar

Sänd till en kollega

0.125