23948sdkhjf

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu öppnar Beauty Bargain.

Åhléns har tidigare aviserat öppning av nya konceptet Beauty Bargain och den 25 april är det så premiär då öppnar första enheten på en yta om 200 kvadratmeter öppnar i Frölunda Torg i Göteborg. 

Efter första fysiska butiksöppningen väntar lansering på nätet strax därefter.

Fokus i sortimentet, som både består av etablerade och nya varumärken, är på skönhet och välbefinnande men varuhuskedjan utlovar även även kringprodukter.

– Äntligen är det dags för den första butiken att öppna. Jag är förväntansfull och ser fram emot att ta emot våra första kunder till Beauty Bargain, där vi vill hylla vår kund och ge dem känslan av att de unnar sig något samtidigt som de gjort en bra deal. Det kommer alltid finnas skäl att se vad som är nytt på Beauty Bargain och det skall vara lustfyllt både för sinne och plånbok att handla på Beauty Bargain säger Caroline Hjelm-Cronstedt, vd.

Det fysiska butikskoncept är framtaget och producerat i samarbete med designbyrån Blink och Nitton93.

Mer om: Åhléns
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Kungsängen testar också pop up-konceptet

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Ökad försäljning för H&M

Nyhetsbrev

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Arkiv

Nätbokhandlaren varslar personal

Här stänger G-Star Raw

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Axfood ville också köpa Netto

Kappahl ut – NA-KD in

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Himla breddar utbudet med förvärv

Tredje butiken för Ellos Home

Clas Ohlson fördubblar vinsten

På nytt jobb
Kasthall rekryterar försäljningsdirektör

Elon lanserar ekonomitjänst för handlare

5

Kritikstorm mot Mio efter viral film

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.193