23948sdkhjf

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

Rådgivning och praktisk hjälp lanseras initialt i fyra butik i Stockholmsområdet.

Med start i april lanserar Plantagen nya tjänsten Trädgårdshjälpen som är trädgårdstjänster i samarbete med digitala plattformen Adoer.com och nätverket TaskRunner. Tjänsterna kan bokas digitalt samt via pilotbutikerna i Bromma, Enebyberg, Frescati och Gustavsberg.

‒ Vi brinner för att förbättra livet med växter och Trädgårdshjälpen är ett bra exempel på hur vi vill hjälpa kunden ytterligare att realisera sina trädgårdsdrömmar. Marknaden för hushållsnäratjänster växer kraftigt och med Trädgårdshjälpen kan vi fullt ut möta de olika behov som våra kunder har – allt från rådgivning till plantering, beskäring och trädgårdsskötsel. Det ska bli spännande att se hur kunden tar emot tjänsten, säger Karolina Åhs, Marknadschef på Plantagen.

Trädgårdshjälpen handlar både om expertråd till att få trädgårdsarbete utfört.

Ambitionen är att på sikt skala upp tjänsten stegvis till att omfatta fler butiker och regioner. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062