23948sdkhjf

Finska byggjätten storsatsar i Sverige

Eskilstuna först ut med nya konceptet.

Efter ett oroligt 2018 inom K-rauta, med minskande omsättning, införs nu förändringar.

Ett nytt yteffektivare koncept med många digitala lösningar ska lyfta den förlusttyngda kedjan, uppger Market.

 - Med dagens snabba logistik och interaktiva miljöer kan man bedriva detaljhandel mycket mer yteffektivt än tidigare, säger Carl Littlewood, COO på K-rauta i Sverige, till Market.

Kedjan ska minska ytorna med 3 500 kvadratmeter för att passa det nya konceptet som är designat för en yta på runt  4 000 kvadratmeter.

Först ut är varuhuset i Eskilstuna som är lönsamt i dag. 

– Vi har en ny kundtjänst vid entrén. I butiken möts du först av färg- och golvavdelningen, de delarna som vi ligger i topp med i vår bransch, säger Eric Messing, varuhuschef på K-rauta i Eskilstuna, till Eskilstuna-Kuriren.

Färgavdelningen uppdateras och butiken får en designstudio för digital projektplanering.

I Eskilstuna blir det nyöppning 8 juni.

K-rauta har idag 18 varuhus i Sverige, från Umeå i norr till Malmö i söder, och har runt  900 medarbetare i Sverige, enligt företagets hemsida.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094