23948sdkhjf

Husdjurskoncept, optiker och leksaksbutik till Vällingby Centrum

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmscentrumet välkomnar flera nya hyresgäster.

I maj öppnar Arken Zoo butik i Vällingby centrum och det gör även familjeägda optikern Backmans Optik som firar 60 år med att öppna tredje butiken i Stockholmsområdet efter butiker i Skärholmen och i Väsby Centrum.

- Backmansfamiljen firar 60 år i år och det vill vi fira genom en tillökning i familjen. Då är Vällingby Centrum den självklara platsen för oss då familjekänslan är stark här. Som enda fristående optikern i Vällingby Centrum kommer vi erbjuda ett sortiment som du inte hittar hos de stora kedjorna. Vi anpassar vårt urval av produkter och tjänster efter våra kunders behov och ser fram emot att få bli din familjeoptiker för många år framåt, säger Trisha Gandomani, butikschef.

För Lekia blir det butiksöppning i slutet av sommaren då leksakskedjan tar över den tidigare lokalen för den konkursade leksakskedjan BR.

- Den nya butiken i Vällingby Centrum är en del av vår offensiva satsning. Läget är perfekt med ett stort flöde av människor. Här finns stora möjligheter för oss att få in strökunder eller kunder som är på väg till ett kalas och snabbt behöver få hjälp med att välja rätt present, säger Peter Stenlund, leksakshandlare med flera butiker i Stockholmsområdet.

Därtill nyöppnar Erik Videgårds Re:bel Kitchen, som sedan 2016 finns i centrumet, i nya lokaler och går från en yta om 80 kvadratmeter till 200 kvadratmeter och även Din Bil Sverige öppnar Sveriges första Volkswagen City-store i centrumet.

Vällingby Centrum har en total lokalyta om cirka 80 000 kvadratmeter och ägs av Svenska Bostäder och förvaltas av Newsec sedan den 1 januari 2012.

Mer om: Arken Zoo | Lekia
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kunderna hanterar köpen själva i nya Pressbyrån i Gallerian

Reitan Convenience samarbetar med Reactor för att utveckla framtidens convenienceformat.

Pressad lönsamhet i modehandeln

Mio ska bli störst med ny digital marknadsplats

Möbelbranschens aktörer har lärt sig hantera fler kanaler.

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

Paypal köper kupongplattform – Izettle brädas

Ica och Min Doktor pausar kliniketableringar

Nyhetsbrev

Synsam över 200 butiker i Sverige

Arkiv

Tre nyöppningar på en dag – Elgiganten ökar takten i omgörningsarbetet

Här slår Lekia sig ihop med Big Baby

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Netonnet öppnar fler pop up-butiker

Här öppnar Kosta Boda Orrefors

VRG i rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

På nytt jobb
Axfoods nya presschef hämtas från Klarna

TEKNIK
Adyen lanserar Swish-lösning för butik

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Hit flyttar Skapa glädje

Årets julklapp om Elon får välja

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Flygplatsbutik för Newbie

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Boozt skriver ned prognos

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Han förenar tre kedjor i en butik

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.126