23948sdkhjf

Husdjurskoncept, optiker och leksaksbutik till Vällingby Centrum

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholmscentrumet välkomnar flera nya hyresgäster.

I maj öppnar Arken Zoo butik i Vällingby centrum och det gör även familjeägda optikern Backmans Optik som firar 60 år med att öppna tredje butiken i Stockholmsområdet efter butiker i Skärholmen och i Väsby Centrum.

- Backmansfamiljen firar 60 år i år och det vill vi fira genom en tillökning i familjen. Då är Vällingby Centrum den självklara platsen för oss då familjekänslan är stark här. Som enda fristående optikern i Vällingby Centrum kommer vi erbjuda ett sortiment som du inte hittar hos de stora kedjorna. Vi anpassar vårt urval av produkter och tjänster efter våra kunders behov och ser fram emot att få bli din familjeoptiker för många år framåt, säger Trisha Gandomani, butikschef.

För Lekia blir det butiksöppning i slutet av sommaren då leksakskedjan tar över den tidigare lokalen för den konkursade leksakskedjan BR.

- Den nya butiken i Vällingby Centrum är en del av vår offensiva satsning. Läget är perfekt med ett stort flöde av människor. Här finns stora möjligheter för oss att få in strökunder eller kunder som är på väg till ett kalas och snabbt behöver få hjälp med att välja rätt present, säger Peter Stenlund, leksakshandlare med flera butiker i Stockholmsområdet.

Därtill nyöppnar Erik Videgårds Re:bel Kitchen, som sedan 2016 finns i centrumet, i nya lokaler och går från en yta om 80 kvadratmeter till 200 kvadratmeter och även Din Bil Sverige öppnar Sveriges första Volkswagen City-store i centrumet.

Vällingby Centrum har en total lokalyta om cirka 80 000 kvadratmeter och ägs av Svenska Bostäder och förvaltas av Newsec sedan den 1 januari 2012.

Mer om: Arken Zoo | Lekia
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

TEKNIK
Adyen lanserar Swish-lösning för butik

VRG ansöker om rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

På nytt jobb
Axfoods nya presschef hämtas från Klarna

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Nyhetsbrev

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Arkiv

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Årets julklapp om Elon får välja

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Böter för Bauhaus för skyltar utan bygglov

Hit flyttar Skapa glädje

Flygplatsbutik för Newbie

Vd:n om Marqet: Vi är medvetna om att vi har en resa att göra

Enligt Ingvar Larsson kommer det att bli en bättre helhetsupplevelse för kunden när MQ blilr Marqet.

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke: ”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Han förenar tre kedjor i en butik

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Nu separeras RNB

Skönhet ökade mest i e-handeln

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.126