23948sdkhjf

De prisades under Retail Awards

Kicks, Akademibokhandeln och H&M bland de 13 vinnarna under Retail Awards som ägde rum på måndagskvällen i Stockholm.

På måndagskvällen ägde Retail Awards i regi av Svensk Handel och tidningen Market i Stockholm.

Bland vinnarna finns Årets butikskedja som gick till Willys medan livsstilsbutiken Aim´n Concept Store blev Årets butik. Mobilaccessoarföretaget Ideal of Sweden vann i kategorin Årets e-handel. Nya priset Årets globala satsning gick till Happy Socks. Priset Årets lojalitetsprogram tog Akademibokhandeln hem för sin kundklubb Akademibokhandelns vänner.

Cellbes vd Charlotte Nordén fick priset som Årets Ledare medan Emelie Rommerdahl som jobbar på The Body Shop på Drottninggatan i Stockholm, fick ta emot priset som Årets butikssäljare.

Priset för Årets tillväxtföretag gick till Steamery som säljer klädvårdsprodukter.

– Handeln befinner sig mitt i en stor omställning, det är väldigt påtagligt. Att mitt i det kunna lyfta fram vinnare från olika delar av handeln, goda exempel, känns otroligt kul, säger Karin Johansson, vd Svensk Handel i en kommentar.

Vinnare Retail Awards 2019:

Årets tillväxtföretag: Steamery

Årets butikskedja: Willys

Årets butikskoncept: Nordiska galleriet

Årets arbetsgivare: Hemtex

Årets butikssäljare: Emelie Rommedahl, The Body Shop Stockholm

Årets e-handel: Ideal of Sweden

Årets hållbara butik/butikskedja: Naturkompaniet

Årets logistiksatsning: Kicks

Årets kundklubb: Akademibokhandelns vänner

Årets omniupplevelse: H&M

Årets butik: Aim´n Concept Store

Årets ledare: Charlotte Nordén, vd Cellbes

Årets Globala Satsning: Happy Socks

Här finns mer information om vinnarna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125