23948sdkhjf

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Fyra 7-Elevenbutiker i Göteborg och Malmö samt i Vasastan och på Södermalm i Stockholm skyltade under förra veckan om till en mer italiensk version.

Väggarna är den här veckan återställda men under förra veckan var de penslade med pizzor och namnet tillfälligt bytt till ”Sette Undici”. Ett namn som passande nog betyder sju och elva på italienska.

Det är väldigt många som har kommit in och undrat vad som händer, så det har varit ett bra sätt att komma ut med budskapet, berättar ett butiksbiträde för branschtidningen Fri Köpenskap.

Greppet är kopplat till en större lansering.

Vi ville uppmärksamma att vi numera är Sveriges största pizzeria, säger 7-Elevens marknadschef Amanda Mompalao De Piro till Fri Köpenskap.

Det är första gången kedjan testar en ”take over” på svensk mark.

Det är ett effektivt sätt att marknadsföra nyheterna eftersom våra butiker ligger i så högtrafikerade lägen.

Orsaken till greppet är en större satsning på färsk pizza i butik. Fem olika smaker både i veganska, glutenfria och vanliga modeller gräddas i butik och kan antingen hämtas eller levereras hem med hjälp av cykelbudsappen Foodora.

Mat dryck och fika är det segment som växer starkast hos oss och därför lägger vi mycket fokus där. Vi har till och med valt att varumärkesskydda ordet ”Foodvenience”, berättar Amanda Mompalao De Piro.

Även frukostsegmentet växer starkt. Det väletablerade multipriserbjudandet ”2 för 35” där kunderna väljer bland frallor, frukter, juicer, smoothies och andra ”on the go”-måltider ökar med 20-25 procent per år.

För oss handlar det om att hitta smarta lösningar och förenkla och försnabba kundmötet. Det gör vi med nya betallösningar, snabbare kundvarv och andra grepp. Det vi egentligen säljer är tid.

Mer om: 7/Eleven
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Nyhetsbrev

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Arkiv

Direkten öppnar – Intersport stänger

Ny marknad för Jysk

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Från Tele2 till Blocket

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

176 miljoner till MQ

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Sjunde butiken för Dogman

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136