23948sdkhjf

Hans klockbolag tar in nytt kapital

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Drar in nära 2,5 miljoner kronor genom crowdfunding.

Klockbolaget Boom Watches har tagit in 2,43 miljoner kronor via en crowfundingkampanj hos FundedByMe. Bolaget skriver att intresset att investera varit stort. Klockbolagets försäljning går igenom e-handeln och bolaget lanserar nyheter varje vecka och även möjligheten att byta ut olika delar på klockorna som armband och urtavla.

Många klockbolag väljer, utöver egen e-handel, att finnas även i olika fysiska butiker. Vi tror att det är fel väg att gå och har därför satsat på vår egen e-handel och att förfina den. Tack vare att vi lagt fokus där, kan vi erbjuda kunderna en riktigt bra shoppingupplevelse och snabb leverans. Jag ser våra återkommande kunder som ett tecken på att vår produkt är kvalitativ och uppskattad och att människor vill kunna förändra saker i de klockor som de redan äger – snarare än att behöva köpa flera olika klockor, säger Niklas Dahlgren, i en kommentar.

Klockföretagets grundaren Niklas Dahlgren har mer än 20 års erfarenhet av klockbranschen och har bland annat byggt upp Gant Time och Storm Watches internationellt.

Mer om: Boom Watches
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Team Sportia ut – Systembolaget in

Lagerhaus öppnar pop up-butik

På nytt jobb
Hon går till Apoteksgruppen

På nytt jobb
NK med ny marknadschef

På nytt jobb
Ny duo hos Nilson group

5 tips som lyfter upplevelsen vid provrummen

Nyhetsbrev

1

Ny XXL-skandal – riggade siffror för att kunna ange högre rabatter

Arkiv

Lågprisbyggmarknadskedjan till Flen

Uthyrning av kläder i ombyggd H&M-butik

Jysks grundare avliden – ”Vi har mist en enastående köpman”

Em Home växer med fyra butiker

Nelly söker ny logistiklösning

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Elon och Hemmy gör slut

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Fortsatt trögt för Odd Molly

Så sålde Björn Borg

Muji: "Vi vill växa i Europa”

På fredag öppnar den japanska kedjan ny butik om 1 216 kvadratmeter i egen regi på Åhléns city i Stockholm. En stor del av ytan är mode.

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Så snabbt ökar Ica på nätet

Tron på framtiden ökar sakta men säkert

Nu finns Åhléns skönhetskoncept på nätet

Kronans Apotek – nu även på NK

Uppåt för Clas Ohlson i juli

Tempobutik i konkurs efter knappt ett år

Här stänger H&M

Minskad försäljning för convenience

Anrik bokhandel stänger efter 131 år

Här öppnar Newbie härnäst

BoConcept vinner internationellt franchisepris

Blev inlåst på Byggmax

På nytt jobb
Lämnar Björn Axén för Kronans Apotek

Bygghandeln omsätter mer

Butik för Brothers i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.18