23948sdkhjf

Hans klockbolag tar in nytt kapital

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Drar in nära 2,5 miljoner kronor genom crowdfunding.

Klockbolaget Boom Watches har tagit in 2,43 miljoner kronor via en crowfundingkampanj hos FundedByMe. Bolaget skriver att intresset att investera varit stort. Klockbolagets försäljning går igenom e-handeln och bolaget lanserar nyheter varje vecka och även möjligheten att byta ut olika delar på klockorna som armband och urtavla.

Många klockbolag väljer, utöver egen e-handel, att finnas även i olika fysiska butiker. Vi tror att det är fel väg att gå och har därför satsat på vår egen e-handel och att förfina den. Tack vare att vi lagt fokus där, kan vi erbjuda kunderna en riktigt bra shoppingupplevelse och snabb leverans. Jag ser våra återkommande kunder som ett tecken på att vår produkt är kvalitativ och uppskattad och att människor vill kunna förändra saker i de klockor som de redan äger – snarare än att behöva köpa flera olika klockor, säger Niklas Dahlgren, i en kommentar.

Klockföretagets grundaren Niklas Dahlgren har mer än 20 års erfarenhet av klockbranschen och har bland annat byggt upp Gant Time och Storm Watches internationellt.

Mer om: Boom Watches
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pizzakedjan Domino's lämnar Sverige

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Här öppnar JC

Nyhetsbrev

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Arkiv

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Clas Ohlson växer kraftigt online

Jaktkedja i konkurs

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Hemtex varslar på huvudkontoret

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nelly lämnar Falkenberg

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Handeln ritar om städerna

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Så sålde Dustin

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.157