23948sdkhjf

Rekordår för Mio – ökar trafiken både till butik och e-handel

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Möbelkedjan kan lägga ett gott år bakom sig med med en ökning inom e-handeln på 28,3 procent och ett besöksnantal till sajten som uppgår till 36 miljoner.

Men kedjan lockar även kunder till de fysiska butikerna och under 2018/2019 hade kedjan 10 miljoner butiksbesökare vilket innebär en ökning på 2 procent från föregående år.

I jämförbara butiker ökade försäljningen med 5,5 procent och totalt 5,8 procent.

Nettoomsättningen för det brutna räkenskapsåret som avslutades 30 april uppgår till 3,6 miljarder kronor jämfört med 3,1 miljarder föregående räkenskapsår.

Rörelseresultatet, EBITDA, uppgick till 290 miljoner kronor jämfört med 250 miljoner föregående år.

- Det är en extremt stark prestation vi gör i år igen. Vi fortsätter ta marknadsandelar såväl i fysisk butik som digitalt samtidigt som det stora detaljhandelsskiftet sker. Den organiska tillväxten är viktig för oss för att skapa förutsättningar att investera i butiksverksamheten. Under året har vi implementerat en ny webbplattform och vi ser redan kraftiga besöksökningar. Första tertialet 2019 ökade besökstrafiken med 36,5% på mio.se, säger Björn Lindblad, vd i en kommentar.

Under året har möbelkedjan lanserat en ny webbplattform.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jaktkedja i konkurs

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Nyhetsbrev

Här är Gina Tricots nya etableringar

Arkiv

Clas Ohlson växer kraftigt online

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Hemtex varslar på huvudkontoret

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Nelly lämnar Falkenberg

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Här kommer Happy Food Stores andra butik

TEKNIK
Global Samsungdirektör: Mobil säkerhet har aldrig varit viktigare

Nick Dawson om Asiens försprång och säkerhetsriskerna med Internet of things.

Swedbank Pay och Verifone fördjupar samarbetet

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

Musikkedja i konkurs – stort antal svenska butiker berörda

Twilfits ordförande om rekonstruktionen: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Picard bygger om alla butiker och öppnar nya

Handeln ritar om städerna

På nytt jobb
Hon blir ny landschef för Stadium i Sverige

klart vem som efterträder Daniel Löfkvist på sportkedjans största marknad.

Här öppnar Skincitys första butik

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Så sålde Dustin

Här dyker Lagerhaus också upp

Så sålde hemelektronik i september

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Över en kvarts miljard på en månad – nytt försäljningsrekord för e-handlaren

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.154