23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

NA-KD öppnar pop up i Mos

E-modehandelsföretaget NA-KD ska sälja sommarkläder i Mall of Scandinavia med början i juli och tre månader framåt. Pop up-satsningen görs ihop med retailbyrån Slash.ten.

Varför gör ni detta nu?

– Kunderna har visat stort intresse för sommarkläder och tillsammans med Mall of Scandinavias rebranding i höst passar en tillfällig butik väldigt bra, säger Anton Granlund, vd och en av medgrundarna på Slash.ten, till Dagens Handel.

Butiken inryms på 2 500 kvadratmeter i Rooms och Habitats gamla lokaler. Därmed fortsätter man att öppna fysiska enheter. Dock satsar man det mesta på onlinekunder även fortsatt.

– Vi säljer till 1 000 fysiska butiker i Europa. Online är fortfarande majoriteten så klart och störst fokus, men vi ser att finnas fysiskt är väldigt varumärkesbyggande och att vår kund finns i och runt Mall of Scandinavia, säger Magnus Hjörne, en av medgrundarna till NA-KD.

Butiken som ligger i Room och Habitats gamla lokaler ska drivas av retailagenturen Slash.ten som tidigare hjälpt flera andra onlineaktörer att etablera fysiska butiker.

Kunderna kan förväntas träffa flera av de influencers NA-KD samarbetar med i butiken.

– Vi tror att fler aktörer som har startat på nätet kommer att gå fysiskt och vi är riktigt glada över att få hjälpa en av Sveriges mest spännande e-handlare i denna etablering, säger Anton Granlund.

Butiker kommer att ha 50 procent ordinarie sortiment och 50 procent rabatterade varor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078