23948sdkhjf

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Mat och inredning ska mötas under varumärket Hemtex24h.

I maj sålde Ica Gruppen Hemtex till en norsk hemtextilkedja. I samband med ägarbytet försäkrades att samarbetet kring inköp och produktsortiment fortsätter. Nu presenteras fler detaljer kring det utökade samarbetet under varumärket Hemtex24h som lanseras i höst

Läs också: Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

Hemtex24h ska framhäva kopplingen mellan mat och inredning med ett sortiment som är anpassat till dagligvaruhandeln. 

– Dagens kunder vill mötas av nya upplevelser i butik och kunna handla både mat och inredning samtidigt. Vi tror att kunderna kommer uppskatta Hemtex24h med ett brett utbud av textilier och inredningsdetaljer för hemmet, produkter som kan användas dygnet runt. På så sätt kan vi göra varje dag lite enklare för våra kunder, säger Tony Halmberg, ansvarig special hos Ica Sverige.

Hemtext lanserade varumärket på den finska marknaden 2017, då via dagligvaruaktören Kesko. Den satsningen har fallit väl ut och inspirerat Ica att följa efter.

– Det känns spännande att tillsammans med Ica bygga Hemtex24h på den svenska marknaden, där vi tror att vi ska kunna tillgodose kundernas ökade efterfrågan på ett brett och modernt sortiment som dessutom är roligt och lättillgängligt att handla, säger Anders Lorentzson, vd Hemtex.

Höstens kollektions mönsterbilder har temat Palm House med inspiration hämtat från ljusa lummiga vinterträdgårdar med tropiska växter och blommor där torra material blandas med sammet. I temat Nocturnal går det mot den mörka, eleganta hösten med mörka bottnar till våra fotorealistiska blommor. Lyxig sammet och blanka ytor och "night time glamour".

Sortimentet finns i utvalda Icabutiker och online från och med vecka 36.

Mer om: Hemtex | Ica
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

Postnord återvände till förlust

Nyhetsbrev

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

Arkiv

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

XL-Bygg förvärvar två bygghandelsföretag

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.218