23948sdkhjf

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Mat och inredning ska mötas under varumärket Hemtex24h.

I maj sålde Ica Gruppen Hemtex till en norsk hemtextilkedja. I samband med ägarbytet försäkrades att samarbetet kring inköp och produktsortiment fortsätter. Nu presenteras fler detaljer kring det utökade samarbetet under varumärket Hemtex24h som lanseras i höst

Läs också: Hemtex varslar på huvudkontoret

Hemtex24h ska framhäva kopplingen mellan mat och inredning med ett sortiment som är anpassat till dagligvaruhandeln. 

– Dagens kunder vill mötas av nya upplevelser i butik och kunna handla både mat och inredning samtidigt. Vi tror att kunderna kommer uppskatta Hemtex24h med ett brett utbud av textilier och inredningsdetaljer för hemmet, produkter som kan användas dygnet runt. På så sätt kan vi göra varje dag lite enklare för våra kunder, säger Tony Halmberg, ansvarig special hos Ica Sverige.

Hemtext lanserade varumärket på den finska marknaden 2017, då via dagligvaruaktören Kesko. Den satsningen har fallit väl ut och inspirerat Ica att följa efter.

– Det känns spännande att tillsammans med Ica bygga Hemtex24h på den svenska marknaden, där vi tror att vi ska kunna tillgodose kundernas ökade efterfrågan på ett brett och modernt sortiment som dessutom är roligt och lättillgängligt att handla, säger Anders Lorentzson, vd Hemtex.

Höstens kollektions mönsterbilder har temat Palm House med inspiration hämtat från ljusa lummiga vinterträdgårdar med tropiska växter och blommor där torra material blandas med sammet. I temat Nocturnal går det mot den mörka, eleganta hösten med mörka bottnar till våra fotorealistiska blommor. Lyxig sammet och blanka ytor och "night time glamour".

Sortimentet finns i utvalda Icabutiker och online från och med vecka 36.

Mer om: Hemtex | Ica
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mio ska bli störst med ny digital marknadsplats

Möbelbranschens aktörer har lärt sig hantera fler kanaler.

Synsam över 200 butiker i Sverige

Tre nyöppningar på en dag – Elgiganten ökar takten i omgörningsarbetet

Här slår Lekia sig ihop med Big Baby

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

Paypal köper kupongplattform – Izettle brädas

Nyhetsbrev

Netonnet öppnar fler pop up-butiker

Arkiv

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Här öppnar Kosta Boda Orrefors

TEKNIK
Adyen lanserar Swish-lösning för butik

VRG i rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

På nytt jobb
Axfoods nya presschef hämtas från Klarna

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

Hit flyttar Skapa glädje

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Årets julklapp om Elon får välja

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

Flygplatsbutik för Newbie

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Han förenar tre kedjor i en butik

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Nu separeras RNB

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.138