23948sdkhjf

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Mat och inredning ska mötas under varumärket Hemtex24h.

I maj sålde Ica Gruppen Hemtex till en norsk hemtextilkedja. I samband med ägarbytet försäkrades att samarbetet kring inköp och produktsortiment fortsätter. Nu presenteras fler detaljer kring det utökade samarbetet under varumärket Hemtex24h som lanseras i höst

Läs också: Köpcentrumjätte värvar från Ica

Hemtex24h ska framhäva kopplingen mellan mat och inredning med ett sortiment som är anpassat till dagligvaruhandeln. 

– Dagens kunder vill mötas av nya upplevelser i butik och kunna handla både mat och inredning samtidigt. Vi tror att kunderna kommer uppskatta Hemtex24h med ett brett utbud av textilier och inredningsdetaljer för hemmet, produkter som kan användas dygnet runt. På så sätt kan vi göra varje dag lite enklare för våra kunder, säger Tony Halmberg, ansvarig special hos Ica Sverige.

Hemtext lanserade varumärket på den finska marknaden 2017, då via dagligvaruaktören Kesko. Den satsningen har fallit väl ut och inspirerat Ica att följa efter.

– Det känns spännande att tillsammans med Ica bygga Hemtex24h på den svenska marknaden, där vi tror att vi ska kunna tillgodose kundernas ökade efterfrågan på ett brett och modernt sortiment som dessutom är roligt och lättillgängligt att handla, säger Anders Lorentzson, vd Hemtex.

Höstens kollektions mönsterbilder har temat Palm House med inspiration hämtat från ljusa lummiga vinterträdgårdar med tropiska växter och blommor där torra material blandas med sammet. I temat Nocturnal går det mot den mörka, eleganta hösten med mörka bottnar till våra fotorealistiska blommor. Lyxig sammet och blanka ytor och "night time glamour".

Sortimentet finns i utvalda Icabutiker och online från och med vecka 36.

Läs mer om: Hemtex | Ica
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

18 frågor och svar om Amazon: Allt du bör veta för att sälja hos nätjätten

Amazon har påbörjat lanseringen i Sverige och det är hög tid att agera. Amazon-experten Anna Nordlander svarar på de frågor som du inte har vågat ställa.

NK har fått två tredjedelar av hyresstödet i Stockholm

1 500 jobb hotade hos WHSmith

Nu är det officiellt: Amazon väljer Eskilstuna logistikpark

Akademibokhandeln öppnar och stänger

Arken Zoo stärker butiksnätverket i Göteborg

Nyhetsbrev

Här stänger modekedjan

Arkiv

H&M-varumärke i blåsväder – anklagelser om rasism

Invigningsdatum för Xiaomis första Mi Store i Sverige

Modeoutlet noterar försäljningsrekord i juli

Jollyroom plockar in kapital

Allt närmare Amazon Go-lansering i London

VRG genomför riktad nyemission

På nytt jobb
Blir kommunikationschef hos Jysk

Ljusning för Thernlunds: "Kunderna har kommit tillbaka till butikerna"

I juli ökade försäljningen i de fysiska butikerna med nära 30 procent. Nu väntar ytterligare satsningar på e-handel och sortiment.

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

Modemärken öppnar tillfälligt i Kärnan

Svensk Digital Handel om Amazon: "Konkurrensen måste ske på lika villkor"

Svensk Digital Handel välkomnar Amazon men siar att prispress och tuff konkurrens väntar.

Amazon bekräftar: Lanseringen av svensk sajt redan igång

VRG utser ny koncernledning och ansöker om förlängd rekonstruktion

Ackordsförslag skickas nu ut till bolagets borgenärer.

Rekordhandel i Värmland när gränsen öppnades

Från Miinto till Zalando

Öppnar ny outlet vid norska gränsen

På nytt jobb
Hon lämnar Fazer för Nordea

Makeup Mekka till Sverige

Amazon ser ut att få helsvensk lansering

Ökad försäljningsvolym i detaljhandeln

På nytt jobb
Återvänder till Duni – som vd

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

Första spadtaget för nytt Biltemavaruhus

Premiär för Butterick's i köpcentrum

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Zalando knyter till sig Arket

Foodora hackat – en halv miljon kunders personuppgifter läckta

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

På nytt jobb
Två lämnar och två tillkommer i Clas Ohlsons styrelse

Se alla Företagens egna nyheter

Årstider - Marknadsföring - Upplevelser

Att spela musik i butik - Vilken licens gäller?

Ljud som säljer och musiken som vi minns

Upplevelse i Butik – Så skapar du en butik som Säljer!

Vad är sinnesmarkandsföring?

IMAS levererar besöksräknare till Polestars nya showrooms

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Sänd till en kollega

0.126