23948sdkhjf

Ny bygghandel för proffskunder

| Av Monica Almgren | Tipsa redaktionen

Efter förvärvet – lanserar nya varumärket K-Bygg.

Kesko köpte Fresks Group som en del i tillväxtstrategin på den svenska marknaden, främst mot proffskunder inom bygg- och teknisk handel. I dag presenteras K-Bygg, ett varumärke och koncept för att serva proffskunder inom bygg.

Läs också: Kesko köper bygghandelsgrupp

K-Bygg består idag av ett 30-tal butiker med täckning i hela Sverige och med en redan befintlig stark lokal förankring.

Det var i mars som Kesko förvärvade Fresks group. Butikerna inom Fresks group, bland annat Fresks, Östergyllen, Gärdin & Persson, Urban Strålins Byggvaror och Färingsö Trä, bildar nu tillsammans med K Bygg & Grund den verksamhet byggproffs möter under det gemensamma varumärket K-Bygg.

– Jag är stolt över att kunna presentera vårt nya varumärke K-Bygg. Vi har fortfarande samma proffsiga, kompetenta och engagerade medarbetare samt kundanpassade sortiment, säger Endre Espeseth, landschef, Kesko Sverige.

Endre Espeseth betonar att kunderna nu får en lokal partner som förstår deras behov.

– K-Bygg bygger på de styrkor som redan finns inom Fresks Group; engagemang, kompetens och lokal expertis. För oss är goda relationer och hög kvalitet i det vi levererar nyckeln till att förbli kundens naturliga partner. Inom Kesko finns tillgång till ny kompetens, nytt sortiment och effektiv logistik vilket ger oss möjlighet att förbättra K-Byggs erbjudande ytterligare, till exempel genom att utveckla digitala kanaler och tjänster.

Mer om: Fresks | K-Bygg | Kesko
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nätapoteket går som tåget

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Nyhetsbrev

Postnord återvände till förlust

Arkiv

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Första böjbara träsugröret snart i handeln

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.142