23948sdkhjf

Campadre satsar fysiskt

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Shoppingklubben Campadre satsar fysiskt i Stockholm och tar över Gallerians övre plan med sin datadrivna popup-butik. E-handelssajten flyttar utvalda delar av sitt sortiment till en sommarbutik där stockholmare och turister kan shoppa mode, skönhet och inredning till onlinepriser.

Läs också: Klarna och Gigstr i samarbete: ”Retail är inte döende - tråkig retail är döende”

Dessutom kan man hänga i iZettles sommar-lounge, testa glassnyheter i en glassbar och använda den senaste butiksteknologin som interaktiva skärmar, virtuella köer och ljudduschar.

Emma Lundberg och Hannah Nordenström, projektledare hos Campadre förklarar:

– Ytan kommer bli mer än bara smart shopping. Genom exklusiva kundevents, träningspass tillsammans med FitnessCollection, influencer-träffar, och spelningar med Epidemic Sounds artister vill vi ge tillbaka till våra kunder och etablera Campadres varumärke som Nordens ledande mötes- och marknadsplats för företag och trendmedvetna konsumenter.

Tillsammans med bland andra personalpartnern Gigstr vill man se hur tillfälliga butiker, flexibel personal och butiksteknologi såsom smarta klockor kan skapa engagerande butiksupplevelser och samtidigt effektivisera bemanningen.

Läs också: Paypal köper kupongplattform – Izettle brädas

Gigstrs vd Rasmus Solholm säger: – Genom att integrera smart teknik och vår gigbaserade personal kan man både optimera sin bemanning, ge bättre kundservice och hjälpa personalen att veta var i butiken de behövs och när.

Linus Kaasik, medgrundare av Nordic Tech House som utvecklat konceptet är nöjd att butiksprojektet äntligen är igång:

– Vi är otroligt glada över att äntligen få starta igång vårt STHLM Retail Lab-initiativ tillsammans med Campadre, en aktör som verkligen ligger i framkant.

– Vi ser även framemot att få visa upp hur man med hjälp av teknik kommer att kunna erbjuda bättre kundupplevelser och underlätta i beslutsfattande.

Läs också: Stor studie: Större varukorg med omnikanal

Partner i projektet är också iZettle vars kassasystem är byggda för att göra både butiks- och onlineköp så enkla som möjligt.

– Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet och vad generation z, som i dag utgör en tredjedel av alla konsumenter, efterfrågar, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.

Campadre Summer Shack har öppet mellan 3 juli och 30 september i Gallerian i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Second hand egen kategori hos Zalando

Underklädeskomet ska växa med e-handel

På nytt jobb
H&M-konkurrent hämtar ny vd från H&M

Nya ägarna till Forever 21 tillsätter Daniel Kulle som vd.

Loomis köper finländsk jätte med uttagsautomater

Jollyrooms första butik – planerar fysisk expansion

Cecilia Marlow lämnar Svenska Handelsfastigheter – oense med ägarna

Nyhetsbrev

Avtalsrörelsen
Så vill facket ändra OB-ersättningen

Arkiv

Lager 157 går in på nya marknader

Miljardbolaget vill växa i Norden. Här är planen.

Så flyttade Lyko till nytt automatiserat centrallager

55 000 artiklar, tre miljoner produkter på fyra dagar. “Jag är så stolt över våra medarbetare.”

Avtalsrörelsen
Vill ha individuella löner för handelns tjänstemän

Emmaus tredje second hand-butik

På nytt jobb
Myrorna rekryterar kommunikationschef

Nästa butiksöppning för Kungsängen

Två nya Jyskinvigningar

Försämrat resultat för e-butiker med smycken

Make Up Store i rekonstruktion

Sminkkedjan kan inte betala löner, skatter och leverantörsskulder.

Shopgun blir eReklamblad

Forever 21 lever vidare trots konkursen

Icas obemannade test – fler unga kunder och höga snittköp

Minskad omsättning för live video-shopping-bolag

Bh-experter i Victoria's Secrets nya svenska butik

Branschen hoppas matcha krympande bokrea

H&M erbjuder fossilfria leveranser ihop med Instabox

Finska Posten köper Aditro

De mörka molnen har skingrats för nätbutikerna

På nytt jobb
Akademibokhandeln värvar från Indiska

Så sålde Boozt – uppdaterar finansiella mål

Positivt för Lexington – men modeförsäljningen minskar

Minskat resultat för Björn Borg

Bankkontor blir godisbutik – godiskedjan växer

Dubbelöppning för Arken Zoo

Blir driftschef hos Löplabbet

Här lägger designbutiken ned

Ny ansvarig för Arket

Apotek365 drar upp omsättningen för Iapotek

Butik för Linum

Se alla Företagens egna nyheter

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experien...

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Sänd till en kollega

0.125