23948sdkhjf

Parfymutmanare stärker sig

Den svenska parfymutmanaren Sniph.com tar in nytt kapital och får en ny investerare i Cristina Stenbeck. Det stockholmsbaserade företaget utökar också sin styrelse med Annelie Nässén från SAS koncernledning.

Läs också: Föreslås ånyo ta klubban i Zalando

Bakom konceptet, upptäckartjänst för nya dofter, står entreprenörerna Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan, som under 2017 gick ihop för att utmana traditionella köpbeteendet kring parfym och hjälpa folk att hitta dofter för olika tillfällen i livet.

– Konceptet att ha en signaturdoft är förlegat. Sniph handlar om att ta med våra medlemmar på en doftresa bortom det traditionella parfymanvändandet , säger Tara Derakshan, vd och medgrundare.

Bolaget har mer än fördubblat sin omsättning 2018 jämfört med föregående år och i maj 2019 har antalet betalande prenumeranter växt med över 300 procent jämfört med samma månad föregående år.

Förutom i Sverige och Storbritannien har Sniph i dag prenumeranter i över 30 länder.

Läs också: Apotea över 2 miljarder

–  Som företagsledare har Lisa och jag beundrat Cristina och är stolta över att välkomna henne till Sniph. Cristinas framåtsträvande och modiga personlighet speglar grundvärderingarna i vårt företag. Hennes erfarenhet av att utmana traditionell industridynamik kommer att vara central i att driva vår vision. Tillsammans med nytt kapital och vårt nytillskott i styrelsen med Annelie Nässén får vi ytterligare kraft bakom vår vision att förbättra livet med doft och att fortsätta etablera oss som den ledande upptäckartjänsten för doft, säger Tara Derakshan.

Förutom Cristina Stenbeck har Sniph fått fler nya investerare, bland dessa Apoteagrundaren Pär Svärdson, Philip Abdon samt DIG Investment. Bolaget fördjupar även sin relation med tidiga investerare, däribland Rosello, ägt av Spotifygrundaren Martin Lorentzon, som stärker sin andel i bolaget.

Förutom ytterligare kapital tar Sniph även in en ny, tung styrelseledamot i form av Annelie Nässén, som är executive vice president sales and marketing på SAS och tillför unik kunskap kring kunddriven lojalitet.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094