23948sdkhjf

Parfymutmanare stärker sig

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Den svenska parfymutmanaren Sniph.com tar in nytt kapital och får en ny investerare i Cristina Stenbeck. Det stockholmsbaserade företaget utökar också sin styrelse med Annelie Nässén från SAS koncernledning.

Läs också: Föreslås ånyo ta klubban i Zalando

Bakom konceptet, upptäckartjänst för nya dofter, står entreprenörerna Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan, som under 2017 gick ihop för att utmana traditionella köpbeteendet kring parfym och hjälpa folk att hitta dofter för olika tillfällen i livet.

– Konceptet att ha en signaturdoft är förlegat. Sniph handlar om att ta med våra medlemmar på en doftresa bortom det traditionella parfymanvändandet , säger Tara Derakshan, vd och medgrundare.

Bolaget har mer än fördubblat sin omsättning 2018 jämfört med föregående år och i maj 2019 har antalet betalande prenumeranter växt med över 300 procent jämfört med samma månad föregående år.

Förutom i Sverige och Storbritannien har Sniph i dag prenumeranter i över 30 länder.

Läs också: Apotea över 2 miljarder

–  Som företagsledare har Lisa och jag beundrat Cristina och är stolta över att välkomna henne till Sniph. Cristinas framåtsträvande och modiga personlighet speglar grundvärderingarna i vårt företag. Hennes erfarenhet av att utmana traditionell industridynamik kommer att vara central i att driva vår vision. Tillsammans med nytt kapital och vårt nytillskott i styrelsen med Annelie Nässén får vi ytterligare kraft bakom vår vision att förbättra livet med doft och att fortsätta etablera oss som den ledande upptäckartjänsten för doft, säger Tara Derakshan.

Förutom Cristina Stenbeck har Sniph fått fler nya investerare, bland dessa Apoteagrundaren Pär Svärdson, Philip Abdon samt DIG Investment. Bolaget fördjupar även sin relation med tidiga investerare, däribland Rosello, ägt av Spotifygrundaren Martin Lorentzon, som stärker sin andel i bolaget.

Förutom ytterligare kapital tar Sniph även in en ny, tung styrelseledamot i form av Annelie Nässén, som är executive vice president sales and marketing på SAS och tillför unik kunskap kring kunddriven lojalitet.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här lägger designbutiken ned

Ny ansvarig för Arket

Miljonskulder för Digital Inn

Ny driftschef hos Löplabbet

Gillblads i konkurs

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

Nyhetsbrev

Butik för Linum

Arkiv

Apotek365 drar upp omsättningen för Iapotek

Buttericks breddar butiksnätverket med shop-in-shop

Efter Maxi-branden – butiker varnas för utmaning i sociala medier

Så mycket ökade e-handeln i fjol

Världens största Ikeavaruhus försenat

Woody öppnar på Svenska Mässan

E-handelsraket flyttar lagret

Här öppnar Decathlon

VRG förlänger rekonstruktion

Bygghemma förvärvar onlineaktör

Fortsatt låg framtidstro i handeln

Bring bygger ut sin paketutlämning

Footway vill köpa Sportamore – budet värt 430 miljoner

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

1

Klart: Här är butikerna som Teknikmagasinet driver vidare

Cervera ökade försäljningen – digitalt och fysiskt

Så sålde Clas Ohlson

På nytt jobb
Ny etableringschef hos Jysk

Här nyöppnar Deichmann

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – stort försäljningsras

Företagen med bäst kundservice

Pricer backade – stororder ger jättelyft

Returerna ökar – och inte bara inom e-handeln

Coop-direktör byter roll – rekrytering inleds

Fyra nya koncept till Hede fashion outlet

Fem ska stärka fastighetsjättens kommunikation

Ljum januari i modehandeln – ras i skohandeln

På nytt jobb
Ny vd för Ikea

Optimera förvärvar i Arboga 

Lyko: Positiv start på 2020

Se alla Företagens egna nyheter

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experien...

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Sänd till en kollega

0.191