23948sdkhjf

Parfymutmanare stärker sig

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Den svenska parfymutmanaren Sniph.com tar in nytt kapital och får en ny investerare i Cristina Stenbeck. Det stockholmsbaserade företaget utökar också sin styrelse med Annelie Nässén från SAS koncernledning.

Läs också: Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Bakom konceptet, upptäckartjänst för nya dofter, står entreprenörerna Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan, som under 2017 gick ihop för att utmana traditionella köpbeteendet kring parfym och hjälpa folk att hitta dofter för olika tillfällen i livet.

– Konceptet att ha en signaturdoft är förlegat. Sniph handlar om att ta med våra medlemmar på en doftresa bortom det traditionella parfymanvändandet , säger Tara Derakshan, vd och medgrundare.

Bolaget har mer än fördubblat sin omsättning 2018 jämfört med föregående år och i maj 2019 har antalet betalande prenumeranter växt med över 300 procent jämfört med samma månad föregående år.

Förutom i Sverige och Storbritannien har Sniph i dag prenumeranter i över 30 länder.

Läs också: Apotea gör rekordkvartal

–  Som företagsledare har Lisa och jag beundrat Cristina och är stolta över att välkomna henne till Sniph. Cristinas framåtsträvande och modiga personlighet speglar grundvärderingarna i vårt företag. Hennes erfarenhet av att utmana traditionell industridynamik kommer att vara central i att driva vår vision. Tillsammans med nytt kapital och vårt nytillskott i styrelsen med Annelie Nässén får vi ytterligare kraft bakom vår vision att förbättra livet med doft och att fortsätta etablera oss som den ledande upptäckartjänsten för doft, säger Tara Derakshan.

Förutom Cristina Stenbeck har Sniph fått fler nya investerare, bland dessa Apoteagrundaren Pär Svärdson, Philip Abdon samt DIG Investment. Bolaget fördjupar även sin relation med tidiga investerare, däribland Rosello, ägt av Spotifygrundaren Martin Lorentzon, som stärker sin andel i bolaget.

Förutom ytterligare kapital tar Sniph även in en ny, tung styrelseledamot i form av Annelie Nässén, som är executive vice president sales and marketing på SAS och tillför unik kunskap kring kunddriven lojalitet.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Clas Ohlson förtätar butiksnätverket i Stockholm

Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

På nytt jobb
Går till Butterick’s

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

På nytt jobb
Han blir vd för svenska McDonald's

Nyhetsbrev

Nespresso byter läge och lanserar nytt butikskoncept

Arkiv

Lämnar XL-Bygg för konkurrent

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Åhléns nyinviger i Falun

På nytt jobb
Han ska leda Coops nya Digital-enhet

1

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

Kinnevik säljer i Zalando

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Byter läge efter 25 år

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Kungsängen testar också pop up-koncept

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Nordligaste Byggmaxbutiken

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Ökad försäljning för H&M

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.142