23948sdkhjf

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Redan klockan 6 i morse ringlade kön i Mall of Scandinavia inför öppningen av e-handelsföretaget NA-KDs sommarbutik. Vid öppningstid klockan 10 stod 600 besökare i kö.

Läs också: Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Butiken på över 2 500 kvadratmeter är belägen på plan 1 och kommer att delvis vara dedikerad till varumärkets ordinarie sortiment och delvis till en outletavdelning.

– Som vi har kommunicerat tidigare så tror vi på omnikanalsförsäljning även om vi primärt är digitala. Vår pop upstrategi bygger på att ett antal variabler såsom kundflöden, plats, kunddemografi och hyresvillkor ska stämma. Det gör det i Mall of Scandinavia, och det enorma gensvaret i dag på öppningen är ett kvitto på detta säger Jarno Vanhatapio, grundare av NA-KD, i en kommentar.

– När digitala varumärken etablerar sig hos oss skapar det kö, kunder längtar efter att möta sina favoritvarumärken på de bästa fysiska handelsplatserna, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

NA-KD satsar också på hållbarhet och cirkulär ekonomi. I går kunde Breakit berätta att företaget de senaste åren plöjt ner mellan 40 och 50 miljoner kronor på projektet ”the nakd truth”.

Det handlar bland annat om att kunderna ska få veta mer om var och hur kläderna som säljs på sajten är tillverkade. En stor del av projektet är en Sellpy-utmanare som är ”en konsument-till-konsumentlösning som handlar om cirkularitet”.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Här öppnar ÖoB sitt nya varuhus

Så mycket väntas julhandeln öka – får skjuts av gynnsam kalender

Ökning med 3,0 procent jämfört med 0,1 procent i fjol.

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Ökning för Synsam:"Stort fokus på ögonhälsa"

Han förenar tre kedjor i en butik

Nyhetsbrev

Lyko får arbetsplatsutmärkelse

Arkiv

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Nordstjernan-bolag lägger bud på Swedol

Herrmodebutik i hotell

Lidholm’s Clothier har öppnat i Göteborg.

Minussiffror i modehandeln även i oktober

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Nu separeras RNB

På nytt jobb
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Mobello till Åhléns

Mobilreparationskedjan öppnar sjätte butiken och är nästa hyresgäst ut hos varuhuskedjan.

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Skönhet ökade mest i e-handeln

På nytt jobb
Går till Ikea

Blir public affairs-chef för möbeljätten i Sverige.

Coop lanserar ny betallösning

Ska underlätta för företagskunder.

Åttonde Big Baby-butiken hamnar i Barkarby

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

På nytt jobb
Ny på Jysk

Leveranser sänkte Zetadisplays omsättning

På nytt jobb
Från Coop till Kronans apotek

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

1

Cdon med nytt utseende

Normal till Stockholms city

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

På nytt jobb
Han ska göra Pulsen till en bättre retailpartner

Postnord: Sex av tio e-handlar julklapparna

På nytt jobb
Loomis med ny chef

Tre butikspremiärer i Täby centrum

Byggmax öppnar nytt – och utfäster hittelön för nya lägen

UC: Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.145