23948sdkhjf

Nätapoteket går som tåget

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

Nya rekordsiffror för Apotea.

Rekordsiffrorna fortsätter att rulla in hos Apotea. Nätapotekets försäljning ökade med 36 procent under det första halvåret. Det motsvarar en försäljning på 1,3 miljarder kronor under januari-juni jämfört med 940 miljoner kronor under motsvarande period förra året. Siffrorna pekar mot en försäljning på helåret som kommer att kunna passera förra årets rekordförsäljning på över två miljarder kronor.

– Vi har haft en fantastiskt fin utveckling under det första halvåret och försäljningen taktar på helt enligt plan, säger e-handelskungen Pär Svärdson, vd för Apotea. 

Apotea har hittills i år skickat ut 4 miljoner paket från logistikcentret i Morgongåva. För att hantera den ökade försäljningen har investeringar gjorts i nya automatiserade lösningar. Tillsammans med SSI Schäfer har man skapat en ny lösning för orderplocket. I framtiden kommer man att använda en så kallad A-frame som kommer att kunna lagra 1 500 produkter och har en kapacitet att nå 1 400 ordrar i timmen. 

– Efter att ha utvärderat flera lösningar har vi nu hittat en plocklösning vi kommer att kunna växa ytterligare med, har Pär Svärdson tidigare förklarat.

Det är ett år sedan Apotea flyttade in i sitt nybyggda logistikcenter i Morgongåva som dessutom är utrustat med Sveriges största takplacerade solcellsanläggning.

Mer om: Apotea
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Andra butiken för Chimi eyewear

Prisas av kvinnligt nätverk för sitt mod

Indiskas vd tilldelas utmärkelsen "Årets bråkigaste".

Coop och Strongpoint i ny storaffär – hämtskåp till 20 butiker

Klimatsmart presentkort

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Robotlösning och självskanning hos XXL

Nyhetsbrev

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Arkiv

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Premiär för TS Äventyr i Skärholmen

Fristående leksakshandlare öppnade andra fysiska butiken mitt i julhandeln. ”Näthandeln blev min räddning”.

Sex tips för färre returer

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Apotea bästa nätbutik – igen

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Kedjorna som är bäst på mersälj

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Så sålde Clas Ohlson

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Kökstillverkare öppnar nytt

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Pris regerar under Black friday

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.257