23948sdkhjf

Stark tillväxt för second hand-utmanaren Sellpy

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

Det går bra för Sellpy, start up-bolaget som via sin marknadsplats hjälper privatpersoner att sälja begagnade klädesplagg eller felköp från nätet. Uppstickaren, som tar marknadsandelar från klassiska köp- och säljtjänster som Tradera och Blocket, växer snabbt.

Läs också: Indiska samarbetar med second hand-aktör

Sellpy fördubblade sin omsättning till 86 miljoner kronor under 2017. Det färska bokslutet för 2018 visar på en fortsatt stark tillväxt och en nettoomsättning på 117 miljoner kronor, rapporterar Breakit.

Fokus ligger på fortsatt tillväxt.

– Vi fortsätter investera i tillväxt, ett nytt lager, och det är klart att det kräver kapital. Vi är överlag nöjda med siffrorna, vi är inte lönsamma men är inte långt därifrån, säger Michael Arnör, Sellpys vd och grundare, till Breakit. 

Sellby har i dag runt 200 anställda och kallar sig Sveriges största e-handel för second hand. Över 7 miljoner varor uppges ha förmedlats genom plattformen. 

När kunderna säljer sina kläder genom Sellpys marknadsplats slipper de själva att fotografera, annonsera eller hantera försäljningen. I gengäld får de dela med sig av vinsten till bolaget.

H&M är genom sin investeringsgren, Colab, en av de största investerarna i Sellpy. Klädjätten har tidigare gått in med runt 30 miljoner kronor i start up-bolaget.

Mer om: second hand | Sellpy
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea satsar miljarder på e-handel i Kina

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

4-åring svårt skadad vid olycka på K-rauta

Så ska kommunerna bygga för e-handeln

Ellos öppnar outlet

På nytt jobb
MQ rekryterar ny design- och inköpschef

Nyhetsbrev

Nu öppnar Denim & Friends

Arkiv

Mode- och inredningskoncept till Skövde

Succé för Coops obemannade nattbutik

På nytt jobb
Från Hemköp till Rapunzel

Uniqlo säger tack med kampanj

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

”Ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast"

Arvid Axland är en av många talare som kommer till Retaildagen i oktober.

Lyko ökar online

Jula väljer ny handelsplats

Samarbete ska ge snabbare hemleveranser

Före detta XL-Partner växlar vd

Icas nya butikskoncept – följ med in

Lagerhaus öppnar pop up-butik

På nytt jobb
Hon går till Apoteksgruppen

På nytt jobb
NK med ny marknadschef

Morris har stängt Stockholmsbutiken

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

På nytt jobb
Hon är ny vd för fastighetsjätten

Em Home växer med fyra butiker

Team Sportia ut – Systembolaget in

Uthyrning av kläder i ombyggd H&M-butik

1

Ny XXL-skandal – riggade siffror för att kunna ange högre rabatter

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Så sålde Björn Borg

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Tron på framtiden ökar sakta men säkert

Kronans Apotek – nu även på NK

Uppåt för Clas Ohlson i juli

Här stänger H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.15