23948sdkhjf

Apple lanserar kreditkort

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Enligt uppgifter från Bloomberg ska Apple card lanserars i USA inom de närmaste veckorna. Redan i början av 2018 berättade techföretaget om planerna.

Läs också: Apples leverantör ska spara miljarder

I den digitala appen listas och sorteras inköpen under olika kategorier som hälsa, mat och sällanköp. Ett fysiskt kort kan också beställas om man handlar i en butik som inte accepterar Apple Pay.

Läs också: Sedan länge finns Apple Pay i Sverige.

Di.digital skriver att det gängse kortnumret med 16 siffror, CVC-kod eller utgångsdatum inte kommer att användas utan siffrorna genereras slumpmässigt under varje transaktion för ökad säkert. 

Det kommer dock att dröja innan Apple lanserar kortet i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Enligt Bloomberg pågår samtal med finansmyndigheter i Europa för lansering. 

"Tusentals Apple-anställda använder Apple Card varje dag i ett betatest och vi kommer börja rulla ut Apple Card i augusti", sade vd Tim Cook efter tisdagskvällens rapportsläpp.

Mer om: Apple | Apple card | Apple pay
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kunderna hanterar köpen själva i nya Pressbyrån i Gallerian

Reitan Convenience samarbetar med Reactor för att utveckla framtidens convenienceformat.

Pressad lönsamhet i modehandeln

Mio ska bli störst med ny digital marknadsplats

Möbelbranschens aktörer har lärt sig hantera fler kanaler.

Paypal köper kupongplattform – Izettle brädas

Ica och Min Doktor pausar kliniketableringar

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

Nyhetsbrev

Synsam över 200 butiker i Sverige

Arkiv

Tre nyöppningar på en dag – Elgiganten ökar takten i omgörningsarbetet

Här slår Lekia sig ihop med Big Baby

Netonnet öppnar fler pop up-butiker

Här öppnar Kosta Boda Orrefors

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

VRG i rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

På nytt jobb
Axfoods nya presschef hämtas från Klarna

TEKNIK
Adyen lanserar Swish-lösning för butik

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Hit flyttar Skapa glädje

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Årets julklapp om Elon får välja

Flygplatsbutik för Newbie

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Boozt skriver ned prognos

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Han förenar tre kedjor i en butik

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.173