23948sdkhjf

”Ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast"

Arvid Axland är en av många talare som kommer till Retaildagen i oktober.

Den 3 oktober är det dags för årets upplaga av Retaildagen som äger rum på Epicenter mitt i centrala Stockholm och under ledningen av moderator Vanessa Leporati.

Årets tema är kundupplevelsen och under dagen ska ämnet stötas och blötas och belysas ur en mängd olika infallsvinklar.

Dagen har fokus både på det fysiska kundmötet och den viktiga digitala kundupplevelsen.

En av många talare i det fullspäckade programmet är trendspanaren Arvid Axland, grundare av upplevelse- och kommunikationsbyrån Pool, och författare till boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser.

Till vardags hjälper han företag att bli mer värda genom upplevelseorienterad kommunikation och verksamhetsutveckling.

Vad ska du tala om på Retaildagen?

– Jag kommer att ge mina vinklar och tips hur man kan tänka i omställningen som detaljhandeln är inne i, och ladda sitt erbjudande med emotionella värden. Det är ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast och bekvämast. Inte heller att ha störst utbud. Det handlar om förmågan att skapa meningsfulla upplevelser för både kunder och medarbetare, säger Arvid Axland.

I heldagsprogrammet finns även möjlighet att lyssna till Synsams prisbelönte marknadschef Michael Grimborg som ska tala om optikerkedjans transformationsresa till att bli ett livsstilsbolag. 

I talarlistan finns även Therese Reuterswärd som är product manager e-commerce hos Mathem.se och Julia Kronlund, vd för Sevan som båda deltar med insikter från dagligvarubranschen.

 Annelie Gullström, head of business development hos fastighetsjätten AMF Fastigheter, ska tala om vikten av upplevelser inom framtidens retail.

Talar gör även Anders Edlund som är affärsutvecklingschef hos Swish och som ska tala om hur betalningstjänsten kan bidra till en förbättrad köpupplevelse.

Julian Lee, grundare av budbilsföretaget Airmee, ska berätta om hur e-handelslogistik gått från att vara endast vara  en kostnadspost till att allt mer börja ses som försäljningsdrivande aktivitet. 

Leveransenen är en ytterst viktigt komponent i kundupplevelsen också för att bygga företagens kundlojalitet, menar han.

Förutom aktörer från detaljhandel- och dagligvaruhandeln väntar spännande inspel från upplevelseindustrin i form av bland andra talaren Anja Ringdahl, utbildningsansvarig hos Parks and Resorts, om vad handeln kan lära av just upplevelseindustrin.

Under pauser i programmet och under lunch ges även tillfälle att nätverka och etablera affärskontakter med tongivande personer i en detaljhandelsbransch i stor omvandling.

Retaildagen arrangeras av Nordiska Medier och titlarna Dagens Handel, Habit, Fri Köpenskap och Transport & Logistik Idag.

Anmälan och mer information om Retaildagen finns här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126