23948sdkhjf

Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Omsättningen ökade rejält för e-handlaren i fjol. I veckan väntar premiär för nya realityserien.

I veckan, den 29 augusti drar Cellbes nya rörliga kampanj igång.

Läs också: Väljer skönhet framför mode

Realityserien, som Habit tidigare skrivit om, leds av Amanda Schulman och Hannah Widell och går att följa på e-handlarens sajt.


Kampanjen #viärcellbes, som serien är baserad på, startade 2017 och bygger på att e-handlaren åker på turné i Sverige och låter lokala kvinnor runt om i landet, i hittills 12 städer och över 80 kvinnor, agera modell för en dag.

Det första avsnittet som släpps i den nya programserien Modell för en dag är ”Bio i Ystad”, där kampanjen inte bara fotades utan blev till en programserie i 6 delar.

Premiärprogrammet med sju kvinnor i Ystad; Charmine, Jessica, Denise, Ilse, Cecilia och systrarna Justine och Louise, släpps i veckan och följs av ett nytt avsnitt varje torsdag på e-handlarens sajt.

Därefter väntar sex avsnitt om några kvinnor i Borås och lika många avsnitt om Cellbes modellplåtningar i Karlstad som släpps nästa år. 

Cellbes ambition med kampanjen är att spegla kundkretsen och  inkluderar kvinnor i alla åldrar och storlekar att ta plats och visas i e-handlarens marknadsföring och kanaler.

Cellbes kan också se att kampanjen har varit del i det långsiktig arbetet och strategin bakom att öka omsättningen och sätta e-handlaren på modekartan igen. Kampanjstart var 2017.

- Samma månad vänder resultatet och det är många faktorer som gör detta. Starkare kollektion, utvecklad sajt och ett tydligare erbjudande till kund är några. Men klart det är roligt att vi i samband med kampanjstart vände trenden, och har fortsatt stark tillväxt sedan dess, dessutom med god lönsamhet, säger Kristina Hermansson, marknadschef i en kommentar.

2018 landade Cellbes omsättning på 601 miljoner kronor vilket var en ökning från 526 miljoner kronor 2017 och 484 miljoner kronor 2016.

Prognosen visar också att tillväxten håller i sig och bolaget räknar med att klara samma ökningstal även i år då försäljningen ska ha ökat med på 15 procent och  höstens kollektion, enligt företaget, också ska ha tagits emot väl.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Bankkontor blir godisbutik – godiskedjan växer

Ikea automatiserar lagret – drar upp leveranstempot

Trögt kvartal för Akademibokhandeln – utmaningar i e-handeln

Kontantupproret vill se politikerna sätta press på handeln

Här öppnar Synsam – följer på rekordår i nyöppningar

Beijer slog kampanjrekord 

Nyhetsbrev

Dubbelöppning för Arken Zoo

Arkiv

Från Åhléns till H&M

Går tillbaka till H&M och lämnar posten som affärsområdeschef hos varuhuskedjan.

Ny ansvarig för Arket

Miljonskulder för Digital Inn

Blir driftschef hos Löplabbet

Här lägger designbutiken ned

Apotek365 drar upp omsättningen för Iapotek

Buttericks breddar butiksnätverket med shop-in-shop

Butik för Linum

Så mycket ökade e-handeln i fjol

Gillblads i konkurs

Efter Maxi-branden – butiker varnas för utmaning i sociala medier

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

Woody öppnar på Svenska Mässan

Världens största Ikeavaruhus försenat

Bygghemma förvärvar onlineaktör

Fortsatt låg framtidstro i handeln

E-handelsraket flyttar lagret

Så sålde Clas Ohlson

Här nyöppnar Deichmann

På nytt jobb
Ny etableringschef hos Jysk

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – stort försäljningsras

Pricer backade – stororder ger jättelyft

Företagen med bäst kundservice

Returerna ökar – och inte bara inom e-handeln

Coop-direktör byter roll – rekrytering inleds

Fyra nya koncept till Hede fashion outlet

Fem ska stärka fastighetsjättens kommunikation

Ljum januari i modehandeln – ras i skohandeln

Optimera förvärvar i Arboga 

Se alla Företagens egna nyheter

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experien...

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Sänd till en kollega

0.11