23948sdkhjf

Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Omsättningen ökade rejält för e-handlaren i fjol. I veckan väntar premiär för nya realityserien.

I veckan, den 29 augusti drar Cellbes nya rörliga kampanj igång.

Läs också: Väljer skönhet framför mode

Realityserien, som Habit tidigare skrivit om, leds av Amanda Schulman och Hannah Widell och går att följa på e-handlarens sajt.


Kampanjen #viärcellbes, som serien är baserad på, startade 2017 och bygger på att e-handlaren åker på turné i Sverige och låter lokala kvinnor runt om i landet, i hittills 12 städer och över 80 kvinnor, agera modell för en dag.

Det första avsnittet som släpps i den nya programserien Modell för en dag är ”Bio i Ystad”, där kampanjen inte bara fotades utan blev till en programserie i 6 delar.

Premiärprogrammet med sju kvinnor i Ystad; Charmine, Jessica, Denise, Ilse, Cecilia och systrarna Justine och Louise, släpps i veckan och följs av ett nytt avsnitt varje torsdag på e-handlarens sajt.

Därefter väntar sex avsnitt om några kvinnor i Borås och lika många avsnitt om Cellbes modellplåtningar i Karlstad som släpps nästa år. 

Cellbes ambition med kampanjen är att spegla kundkretsen och  inkluderar kvinnor i alla åldrar och storlekar att ta plats och visas i e-handlarens marknadsföring och kanaler.

Cellbes kan också se att kampanjen har varit del i det långsiktig arbetet och strategin bakom att öka omsättningen och sätta e-handlaren på modekartan igen. Kampanjstart var 2017.

- Samma månad vänder resultatet och det är många faktorer som gör detta. Starkare kollektion, utvecklad sajt och ett tydligare erbjudande till kund är några. Men klart det är roligt att vi i samband med kampanjstart vände trenden, och har fortsatt stark tillväxt sedan dess, dessutom med god lönsamhet, säger Kristina Hermansson, marknadschef i en kommentar.

2018 landade Cellbes omsättning på 601 miljoner kronor vilket var en ökning från 526 miljoner kronor 2017 och 484 miljoner kronor 2016.

Prognosen visar också att tillväxten håller i sig och bolaget räknar med att klara samma ökningstal även i år då försäljningen ska ha ökat med på 15 procent och  höstens kollektion, enligt företaget, också ska ha tagits emot väl.

Mer om: Cellbes
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Hon blir onlinechef på Åhléns

På nytt jobb
Från TV4 till Elgiganten

Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Clas Ohlson förtätar butiksnätverket i Stockholm

På nytt jobb
Går till Butterick’s

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

På nytt jobb
Han blir vd för svenska McDonald's

Åhléns nyinviger i Falun

Nespresso byter läge och lanserar nytt butikskoncept

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

På nytt jobb
Han ska leda Coops nya Digital-enhet

Lämnar XL-Bygg för konkurrent

1

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

Kinnevik säljer i Zalando

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Byter läge efter 25 år

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Kungsängen testar också pop up-koncept

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

Ökad försäljning för H&M

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Förbättrat Kappahl

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.252