23948sdkhjf

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd: "Spännande utmaning"

Per Ljungberg går in som kommunikationschef hos Svensk Handel.

Svensk Digital Handels vd Per Ljungberg ska tillfälligt axla rollen som kommunikationschef för Svensk Handel.

Det är en spännande utmaning, inte minst med tanke på den avtalsrörelse som närmar sig, säger Per Ljungberg till Dagens Handels systertidning Fri Köpenskap.

Han kliver på posten sedan den tidigare kommunikationschefen Tina Thorsell ska styra en ny avdelning som samhällspolitisk chef hos Transportföretagen, vilket Transportnet tidigare berättat om.

Transportföretagen får en allt mer framträdande roll i debatten. Att vi nu skapar en samhällspolitisk avdelning innebär ännu bättre förutsättningar att bedriva opinionsbildning i våra medlemmars frågor. Genom rekryteringen av Tina Thorsell som chef stärks vår röst ytterligare berättade Mattias Dahl, vd för Transportföretagen.

Hon slutade på Svensk Handel i början av september men branschorganisationen har ännu inte hittat någon efterträdare.

Rekryteringsprocessen är i full gång men vi är förstås mån om att få in rätt person i rollen och därför vill vi hellre göra det ordentligt än snabbt, säger Hans Tjernström, presschef på Svensk Handel till Fri Köpenskap.

Innan Per Ljungberg klev på rollen som vd för Svensk Digital Handel var han mellan april 2014 och januari 2018 kommunikationschef för Postnord.

Svensk Handels kommunikationsavdelning är väldigt professionell och jag känner medarbetarna väl då jag haft min arbetsplats både där och på Svensk Digital Handels kontor i Göteborg det senaste året. Dessutom har vi nyligen förstärkt ett redan starkt team i Svensk Digital Handel så jag känner mig väldigt trygg med att rollerna går att kombinera, säger Per Ljungberg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156