23948sdkhjf

Så ser nya NK Sport ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den 10 september öppnar nya NK Sport, som Habit tidigare skrivit om, på varuhuset på Hamngatan i Stockholm. Den nya multibrandsatsningen spänner över drygt 1 500 kvadratmeter på herrmodeplanet på plan 3 i varuhuset men totalt samsas sex nya avdelningar på en yta om drygt 2 000 kvadratmeter när varumärkesbutiker för Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och Lululemon även räknas in.

Den nya multibrandytan öppnas av Marc Nylander, vars vision är att presentera progressiva sport- och outdoor varumärken på ett helt nytt sätt.

- Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige och jag anser att NK är rätt plats att skapa den på. Vi vill med en avskalad kontemporär interiör exponera sport- och fritidsvarumärken på ett sätt som tidigare endast förknippats med high end modebutiker. Vi vill omdefiniera begreppet sportbutik, säger Marc Nylander, entreprenören bakom NK Sport.

Under tisdagsmorgonens pressfrukost säger han till Habit att han är väldigt stolt över ytan, sortimentet och att han också fått möjlighet att plocka in helt nya varumärken och också får möjlighet att sälja märken som tidigare inte funnits i fysisk miljö.

– Jag är helt övertygad om att press och influencer som är här i dag gillar konceptet men det stora testet blir i morgon när butiken öppnar på riktigt och kunderna förhoppningsvis hittar hit och ska bli inspirerade, hitta nya märken och produkter och ska vilja handla, säger Marc Nylander till Habit.

Han har arbetat med att ta fram konceptet i knappt ett år. Ytan är ritad av arkitektbyrån Guise och creative director Anton Wikner och materialen är i huvudsak aluminium och betong i en stilren och avskalad miljö.

Ett brett sortiment av varumärken finns i multibrandbutiken och fokus ligger på produkter för yoga, löpning, träning, cykling och outdoor. I sortimentet ryms bland andra Patagonia, Houdini Sportswear, The North Face, Fjällräven, Arc Teryx, Klättermusen, Haglöfs, Snow Peak, Mammut, Salomon, Lundhags, Roa Hiking, Icebug, Osprey, Poc Sports, Oakley, Sweet Protection, Vaurnet, Pas Normal, Specialized, Filippa K Sport, Manduka, Under Armour, Reebok, YMR Track Club, Doxa, Satisfy, Casall, Hoka One, Asics, New Balance och District Vision. 

Mer om: NK | NK Sport
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Lanserar nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Nyhetsbrev

Hon går till RO

Arkiv

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Säljer i MQ

Cykelkraft i nya händer

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Rekordlåg framtidstro i handeln

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.11