23948sdkhjf

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Viktor Rönn ska fokusera på kundmötet digitalt.

Den 3 oktober anordnar Dagens Handel, Fri Köpenskap, Habit och Transport & Logistik Idag gemensamt Retaildagen i kontorshotellet Epicenter på Mäster Samuelsgatan 36 i Stockholm.

Läs också: Retaildagen: Kinaexpert om banbrytande koncept

En av många intressanta talare blir Viktor Rönn, handlare Ica Nära Brottbyhallen. Viktor Rönn har med stort engagemang, tydligt kundfokus och en välplanerad prisstrategi knaprat marknadsandelar på nätet.

Jag kommer att prata om mina insikter från min egen digitala resa, berättar han för Fri Köpenskap.

Vilka är de största insikterna du kommit till?

– Den kanske enskilt största insikten är att vi inte vet så mycket som vi tror att vi vet. Ju mer man lär sig desto mer inser man det. Vi kan bara gissa vad som kommer att hända i framtiden.

Läs också: Så kan en kedja öka med tiotals miljoner kronor

Hur får man till det digitala kundmötet?

– Engagemanget är det viktigaste. Det gäller att vara precis lika engagerad och tillmötesgående online som i butik.

Hur har din e-handel utvecklats?

– Den går spikrakt och jättefort uppåt. Det går fantastiskt bra just nu. Lönsamheten är på plats och detta kombinerat med att vara vass på pris. Där är vi inte många som har lyckats.

Läs också: Retaildagen: Hållbarhet, kundbemötande och enkelhet

Vad ser du fram emot med Retaildagen?

– Det som är så spännande med Retaildagen är bredden som spänner över flera branscher med olika perspektiv. Diskussioner i allmänhet är mycket lärofullt och jag ser fram emot att få bolla idéer fram och tillbaka med andra.

Läs mer och boka din biljett till Retaildagen här. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Redaktionen rekommenderar

Sänd till en kollega

0.078