23948sdkhjf

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu är det hög tid att anmäla sig till Retaildagen. Ett fåtal platser kvar.

Den 3 oktober är det dags för årets upplaga av Retaildagen på Epicenter i Stockholm. Temat för dagen är kundupplevelsen.

Under dagen ska kundupplevelsen tacklas från flera olika synvinklar; från det fysiska mötet i butik till hur du på bästa sätt tar hand om din kund på nätet och allt om den digitala kundupplevelsen med hjälp av talare som bland andra Synsams marknadschef Michael Grimborg, Arvid Axland, Airmees grundare Julian Lee, Daymakers vice vd Lotta Eriksson, Koms grundare Ann Hesselgren, Anja Ringdahl, utbildningsansvarig hos Parks and Resorts och Nellys coo Carola Lundell.

Dagens Handel ställde tre frågor till moderator Vanessa Leporati, föreläsare, affärsstödjare och utbildare med lång erfarenhet av detaljhandeln, om förväntningarna inför dagen.

Vad blir det bästa med dagen?

- Alla fantastiska talare som i högt tempo kommer att dela med sig av sina erfarenheter och massa konkreta tips kring kundupplevelsen.

Vad hoppas du att publiken ska få med sig därifrån? 

- Nya insikter, nya kontakter och några konkreta saker att direkt kunna ta action på i det egna företaget.

Någon fråga som är särskilt brännhet för handeln? 

- Ja, tillväxten i den fysiska handeln, hur man lyckas i e-handeln och hur man inom en verksamhet kan få dessa två kanaler att samspela och tillsammans bli lyckoreceptet.

Säkra din plats till Retaildagen här.
 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Pizzakedjan Domino's lämnar Sverige

Här öppnar JC

Nyhetsbrev

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Arkiv

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Clas Ohlson växer kraftigt online

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Jaktkedja i konkurs

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Handeln ritar om städerna

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.145