23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lämnar XL-Bygg för konkurrent

Ska stärka varumärkesoffensiv.

Erik Öhlin har utsetts till ny Head of Marketing på affärsområdet Building inom Kesko Sverige och börjar sin tjänst den 1 november 2019. Erik kommer närmast från konkurrenten XL-Bygg och ett arbete med varumärkesbyggande under 15 års tid.

Som Head of Marketing kommer Erik att ansvara för både K-Bygg samt K-Rautas varumärken. K-Bygg består idag av 34 butiker med täckning i nästan hela Sverige och med stark lokal förankring. 

”Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av ett team med mycket kunnigt branschfolk som ska leda Keskos offensiv i Sverige. Det blir en spännande utmaning att få bygga K-Byggs varumärke från grunden och samtidigt utveckla K-Rautas image och erbjudande.”, säger Erik Öhlin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141