23948sdkhjf

Nespresso byter läge och lanserar nytt butikskoncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lämnar Kungsgatan för Gallerian.

Den 26 september öppnar Nespresso butik om 131 kvadratmeter i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. I samma veva stänger butiken på Kungsgatan. När den nya butiken öppnar så gör den det enligt nya butikskoncept ”Nespresso Boutique”. Konceptet lanserades i Cannes och har därefter successivt rullats ut globalt från New York och London till Hongkong och Sydney.

– Vi längtar efter att välkomna våra kunder till Nordens första Nespresso Boutique. Att komma in i butiken ska kännas som en sensorisk resa med kaffet som den självklara huvudrollen, där det personliga mötet och Nespressos gedigna hållbarhetstänk löper som en röd tråd genom hela upplevelsen. Konceptet har fått väldigt positiv respons runt om i världen så vi är väldigt glada över att äntligen lansera i Stockholm. Vi ser verkligen fram emot att öppna dörrarna den 26 september, säger Linda Fazekas, Nordic marketing manager på Nespresso Sverige, i en kommentar.

I butiken finns även kaffebar och därtill en återvinningsstation där kunder kan lämna in sina använda kapslar för återvinning.

Butikskonceptet är ritat av prisbelönta Universal Design Studio.

Mer om: Nespresso
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Skistar

Kliver på som vd och koncernchef innan sommaren.

På nytt jobb
Ny vd på ÖoB

Tre varumärken på gemensam yta

Rekord i etableringar för Synsam

Vd säljer i Sportamore

Convenience växer i betydelse

Nyhetsbrev

Möbelbutik stänger – efter 120 år

Arkiv

Gamestop stänger alla nordiska butiker

Aktiekursen rasade efter kedjans vinstvarning.

På nytt jobb
Ny vd till Boomerang

Modebolaget har under en längre tid haft en tillförordnad vd.

På nytt jobb
Från Viaplay till Adlibrisgruppen

Blir chef för ny avdelning.

Ägarskifte i Nilson group

"Svårt att motivera hållbarhetsaspekten i att kassera fullt funktionsduglig inredning"

Industriavfall och upcyclat i Marqets tredje butik.

Mod gav utmärkelse

Indiskas vd prisas av kvinnligt nätverk.

Cervera e-handelssatsar – flyttar centrallagret

Ska korta ledtiderna till kund med e-handelsfokuserad anläggning.

Chimi eyewear tar över efter Nespresso

Klimatsmart presentkort

Coop och Strongpoint i ny storaffär – hämtskåp till 20 butiker

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Robotlösning och självskanning hos XXL

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Sex tips för färre returer

Premiär för TS Äventyr i Skärholmen

Fristående leksakshandlare öppnade andra fysiska butiken mitt i julhandeln. ”Näthandeln blev min räddning”.

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Apotea bästa nätbutik – igen

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Kedjorna som är bäst på mersälj

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Så sålde Clas Ohlson

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.249