23948sdkhjf

Bambuser vänder sig mot detaljhandeln

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanserar live video-shopping. Först ut att använda tekniken blir Monki och NA-KD.

Livestreaming- och softwarebolaget Bambuser hakar på fenomenet med live video shopping och ska hitta ny intäktskälla hos detaljhandel- och e-handelsbolagen.

Helhetslösningen är en shoppingintegrerad, interaktiv video som kan implementeras på egenägda plattformar och som ger ger varumärken och e-handlare möjlighet att i realtid interagera med sina kunder och communities på sajten och sälja produkter direkt i en play-funktion via smartphone eller desktop.

Med en teknisk integrering genomförs livesändningar med interaktiva element såsom chatt, emojis och likes.

Produkten introduceras tillsammans med NA-KD, som redan är igång, och modekedjan Monki som sedan tidigare använder live video shopping hos Tmall.

– Det som kännetecknar NA-KD är att vi alltid strävar efter att skapa den absolut bästa kundupplevelsen. Livestreaming ger oss möjlighet att inte bara visa upp produkter på ett nytt sätt utan även addera mervärde genom att inspirera våra kunder med de senaste trenderna och ge stylingtips från våra experter. Det interaktiva elementet är en oerhört viktig del av detta då vi i realtid kan anpassa innehållet i streamen utifrån tittarnas önskemål. Det är ett innovativt och kreativt sätt att bjuda in våra kunder bakom kulisserna och göra dem än mer delaktiga i NA-KD, säger Björn Bergström, head of expansion på NA-KD i en kommentar.

Fenomenet är stort i Asien och inte minst i Kina och Bambuser menar att konverteringsgraden för live video shopping ligger på cirka 32 procent. Fenoment är stort inte bara på modebranschen utan även inom skönhetsbranschen.

Mer om: Bambuser
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Vd:n om Marqet: Vi är medvetna om att vi har en resa att göra

Enligt Ingvar Larsson kommer det att bli en bättre helhetsupplevelse för kunden när MQ blilr Marqet.

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke: ”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Nyhetsbrev

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Arkiv

MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Här öppnar ÖoB nytt varuhus

Lågpriskedjans höjer etableringstempot i storstadsregionerna.

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Så mycket väntas julhandeln öka – får skjuts av gynnsam kalender

Ökning med 3,0 procent jämfört med 0,1 procent i fjol.

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Ökning för Synsam:"Stort fokus på ögonhälsa"

Lyko får arbetsplatsutmärkelse

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Han förenar tre kedjor i en butik

Nordstjernan-bolag lägger bud på Swedol

Herrmodebutik i hotell

Lidholm’s Clothier har öppnat i Göteborg.

Minussiffror i modehandeln även i oktober

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Nu separeras RNB

På nytt jobb
Finanschef blir vd

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Skönhet ökade mest i e-handeln

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Leveranser sänkte Zetadisplays omsättning

På nytt jobb
Ny på Jysk

På nytt jobb
Från Coop till Kronans apotek

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

1

Cdon med nytt utseende

Normal till Stockholms city

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.151