23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Citycon med ny marknadsdirektör

Peter Dimulkas har utsetts till ny nordisk marknadsdirektör hos köpcentrumjätten Citycon med uppdrag att leda utvecklingen av marknadsföring för bolagets 38 köpcentrum i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland.

Han har lång erfarenhet av arbete inom marknad och försäljning och har tidigare arbetat med och utvecklat och genomfört kommersiella strategier för varumärken som bland annat Coca Cola, Absolut Vodka och Electrolux.

– Nya drivkrafter och kundbeteenden inom handeln ställer nya krav på kundupplevelser i köpcentrum. Peters meriter inom marknadsföring är imponerande och ett viktigt tillskott för vår strategi där vi kommer att utveckla våra köpcentrum till att bli urbana mötesplatser med en bredd av tjänster och upplevelser utöver shopping, säger Henrica Ginström, coo, chief operation officer, på Citycon.

Peter Dimulkas tillträdde i september och är placerad på Citycons kontor i Stockholm. Han ingår i bolagets ledningsgrupp.

På nytt jobb Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.126