23948sdkhjf

Fyller köpcentrum och stadskärnor med nytt innehåll – tar in kapital och delägare

Popup Agencys affärsidé är efterfrågad.

Popup Agencys affärsidé är att bidra till mer levande stadskärnor genom att hitta nya och spännande koncept, förmedla lediga lokaler och fylla dem med innehåll från bland andra e-handelsbolag, säsongsbaserade koncept och varumärken under en kortare period. 

Och efterfrågan fortsätter att öka och för att ”kunna springa fortare och med mer muskler i en allt hetare bransch” tar företaget nu in nytt kapital från bygg- och fastighetskoncernen Gullringsbo Egendomar som också blir delägare.

Med nytt kapital ska takten skruvas upp och företaget planerar att öppna kontor i Oslo och Köpenhamn redan nästa år.

Popup Agency grundades 2013 och ägs av Rikard Lundberg och Peter Scherr under bolagsnamnet Lunsch AB.

- Det händer enormt mycket inom handeln. En plötslig förflyttning sker mellan den fysiska platsen och e-handeln, men sanningen är att de båda behövs. Hos oss står därför ehandelsbolagen just nu för den största delen av de popup-butiker vi förmedlar, säger Rikard Lundberg, vd och grundare på Popup Agency i en kommentar.

Popup Agency har förmedlat dubbelt så många tillfälliga ytor i år jämfört med i fjol. Duon menar att fastighetsägare i dag ser den tillfälliga butiken också som en strategi i sin kommunikation snarare än en hyresintäkt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094