23948sdkhjf

Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren plockar in ny kompetens i ledningsgruppen.

Na-kd har rekryterat Natasha Billing till rollen som modehandlarens brand director.

Därtill befodras Björn Bergström, som sedan 2018 verkat som head of expansion, till rollen som chief growth officer med uppdrag att leda bolagets expansion på nya och befintliga marknader och i nya kanaler, tillväxt, affärsutveckling och innovation.

– Vi är väldigt stolta att kunna meddela dessa seniora utnämningarna. Att attrahera och behålla framgångsrika talanger är en tydlig indikator på att Na-kd är ett starkt globalt varumärke med spännande och utmanande möjligheter. Att utöka ledningen med en Brand Director och Chief Growth Officer är även en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Natasha Billing uppges ha 20-års erfarenhet av att arbeta med välkända globala varumärken som Warner Music, Walt Disney och Sky.

Hon har även arbetat som varumärkeskonsult för bland annat Carlsberg, Vodafone och AT&T. Närmast kommer hon från Asos där arbetat på  seniora positioner inom varumärke -och marknadsarbete bland annat som head of global brand, proposition marketing och head of trade marketing.

Som brand director hos Na-kd ska Natasha Billing  leda det strategiska arbetet kring varumärket, samt ansvara för intern- och extern kommunikation och övergripande varumärkesupplevelse. Hon ska också arbeta med hållbarhetsinitiativ. 

– Som Brand Director är det enormt inspirerande att jobba för ett företag som har utvecklat något helt unikt för en mättad marknad. Na-kd har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten. Detta är en spännande tid för bolaget och jag ser fram emot att utveckla varumärket ytterligare och fortsätta hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder på, säger Natasha Billing i en kommentar.

Duon tar plats i ledningsgruppen.

Mer om: NA-KD
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Lämnar Handelsrådet för universitet

Oro i handeln under årets sista månad

Ökad försäljning för H&M

Rekord för Cyber photo

Vill klä bruden i secondhand

Aplace blickar framåt efter rekonstruktionen

Nyhetsbrev

Nytt initiativ för etisk handel

Arkiv

Årets modejulklapp utsedd

Mjukt och mysigt i modepaketen om Svensk Handel Stil och Swedish Fashion Council får välja.

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Skistar

Kliver på som vd och koncernchef innan sommaren.

Tre varumärken på gemensam yta

Vd säljer i Sportamore

Convenience växer i betydelse

Rekord i etableringar för Synsam

Möbelbutik stänger – efter 120 år

Gamestop stänger alla nordiska butiker

Aktiekursen rasade efter kedjans vinstvarning.

På nytt jobb
Ny vd på ÖoB

På nytt jobb
Ny vd till Boomerang

Modebolaget har under en längre tid haft en tillförordnad vd.

På nytt jobb
Från Viaplay till Adlibrisgruppen

Blir chef för ny avdelning.

Ägarskifte i Nilson group

Mod gav utmärkelse

Indiskas vd prisas av kvinnligt nätverk.

Cervera e-handelssatsar – flyttar centrallagret

Ska korta ledtiderna till kund med e-handelsfokuserad anläggning.

"Svårt att motivera hållbarhetsaspekten i att kassera fullt funktionsduglig inredning"

Industriavfall och upcyclat i Marqets tredje butik.

Chimi eyewear tar över efter Nespresso

Klimatsmart presentkort

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Sex tips för färre returer

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Apotea bästa nätbutik – igen

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Kedjorna som är bäst på mersälj

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.206