23948sdkhjf

Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren plockar in ny kompetens i ledningsgruppen.

Na-kd har rekryterat Natasha Billing till rollen som modehandlarens brand director.

Därtill befodras Björn Bergström, som sedan 2018 verkat som head of expansion, till rollen som chief growth officer med uppdrag att leda bolagets expansion på nya och befintliga marknader och i nya kanaler, tillväxt, affärsutveckling och innovation.

– Vi är väldigt stolta att kunna meddela dessa seniora utnämningarna. Att attrahera och behålla framgångsrika talanger är en tydlig indikator på att Na-kd är ett starkt globalt varumärke med spännande och utmanande möjligheter. Att utöka ledningen med en Brand Director och Chief Growth Officer är även en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Natasha Billing uppges ha 20-års erfarenhet av att arbeta med välkända globala varumärken som Warner Music, Walt Disney och Sky.

Hon har även arbetat som varumärkeskonsult för bland annat Carlsberg, Vodafone och AT&T. Närmast kommer hon från Asos där arbetat på  seniora positioner inom varumärke -och marknadsarbete bland annat som head of global brand, proposition marketing och head of trade marketing.

Som brand director hos Na-kd ska Natasha Billing  leda det strategiska arbetet kring varumärket, samt ansvara för intern- och extern kommunikation och övergripande varumärkesupplevelse. Hon ska också arbeta med hållbarhetsinitiativ. 

– Som Brand Director är det enormt inspirerande att jobba för ett företag som har utvecklat något helt unikt för en mättad marknad. Na-kd har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten. Detta är en spännande tid för bolaget och jag ser fram emot att utveckla varumärket ytterligare och fortsätta hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder på, säger Natasha Billing i en kommentar.

Duon tar plats i ledningsgruppen.

Mer om: NA-KD
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
H&M-konkurrent hämtar ny vd från H&M

Nya ägarna till Forever 21 tillsätter Daniel Kulle som vd.

Second hand egen kategori hos Zalando

Underklädeskomet ska växa med e-handel

Loomis köper finländsk jätte med uttagsautomater

Jollyrooms första butik – planerar fysisk expansion

Avtalsrörelsen
Så vill facket ändra OB-ersättningen

Nyhetsbrev

Cecilia Marlow lämnar Svenska Handelsfastigheter – oense med ägarna

Arkiv

Så flyttade Lyko till nytt automatiserat centrallager

55 000 artiklar, tre miljoner produkter på fyra dagar. “Jag är så stolt över våra medarbetare.”

Lager 157 går in på nya marknader

Miljardbolaget vill växa i Norden. Här är planen.

På nytt jobb
Myrorna rekryterar kommunikationschef

Emmaus tredje second hand-butik

Nästa butiksöppning för Kungsängen

Avtalsrörelsen
Vill ha individuella löner för handelns tjänstemän

Försämrat resultat för e-butiker med smycken

Två nya Jyskinvigningar

Make Up Store i rekonstruktion

Sminkkedjan kan inte betala löner, skatter och leverantörsskulder.

Shopgun blir eReklamblad

Forever 21 lever vidare trots konkursen

Icas obemannade test – fler unga kunder och höga snittköp

Minskad omsättning för live video-shopping-bolag

Bh-experter i Victoria's Secrets nya svenska butik

Branschen hoppas matcha krympande bokrea

Finska Posten köper Aditro

De mörka molnen har skingrats för nätbutikerna

På nytt jobb
Akademibokhandeln värvar från Indiska

Så sålde Boozt – uppdaterar finansiella mål

Positivt för Lexington – men modeförsäljningen minskar

Minskat resultat för Björn Borg

Bankkontor blir godisbutik – godiskedjan växer

Dubbelöppning för Arken Zoo

Blir driftschef hos Löplabbet

Här lägger designbutiken ned

Ny ansvarig för Arket

Apotek365 drar upp omsättningen för Iapotek

Butik för Linum

Buttericks breddar butiksnätverket med shop-in-shop

Se alla Företagens egna nyheter

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experien...

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Sänd till en kollega

0.125