23948sdkhjf

Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren plockar in ny kompetens i ledningsgruppen.

Na-kd har rekryterat Natasha Billing till rollen som modehandlarens brand director.

Därtill befodras Björn Bergström, som sedan 2018 verkat som head of expansion, till rollen som chief growth officer med uppdrag att leda bolagets expansion på nya och befintliga marknader och i nya kanaler, tillväxt, affärsutveckling och innovation.

– Vi är väldigt stolta att kunna meddela dessa seniora utnämningarna. Att attrahera och behålla framgångsrika talanger är en tydlig indikator på att Na-kd är ett starkt globalt varumärke med spännande och utmanande möjligheter. Att utöka ledningen med en Brand Director och Chief Growth Officer är även en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Natasha Billing uppges ha 20-års erfarenhet av att arbeta med välkända globala varumärken som Warner Music, Walt Disney och Sky.

Hon har även arbetat som varumärkeskonsult för bland annat Carlsberg, Vodafone och AT&T. Närmast kommer hon från Asos där arbetat på  seniora positioner inom varumärke -och marknadsarbete bland annat som head of global brand, proposition marketing och head of trade marketing.

Som brand director hos Na-kd ska Natasha Billing  leda det strategiska arbetet kring varumärket, samt ansvara för intern- och extern kommunikation och övergripande varumärkesupplevelse. Hon ska också arbeta med hållbarhetsinitiativ. 

– Som Brand Director är det enormt inspirerande att jobba för ett företag som har utvecklat något helt unikt för en mättad marknad. Na-kd har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten. Detta är en spännande tid för bolaget och jag ser fram emot att utveckla varumärket ytterligare och fortsätta hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder på, säger Natasha Billing i en kommentar.

Duon tar plats i ledningsgruppen.

Mer om: NA-KD
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Granitgrundare bakom nytt retailkoncept – vill växa med fler sommarbutiker

TEKNIK
Nya tekniklösningar ska förhindra trängsel i butikerna

Cash IT, Store Display Nordics och Philips Professional Display Solutions hjälper butikerna att räkna kunderna.

På nytt jobb
Blir centrumchef hos Citycon

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Tele2 byter strategi – här är de 18 butikerna som stängs

På nytt jobb
Han blir ny vd för VRG

Krisande sko- och accessoarkoncernen har en ny vd som i sommar efterträder avgående vd Jonas Ottosson.

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Bygghandlaren med ny marknads- och försäljningschef

Arkiv
Plus

Experten: ”Välj ett framtidsscenario och gå loss på affärsutveckling”

Managementkonsulten Charlotte Mattfolk tror att nya värderingar kommer att födas i det vakuum som präglar världen nu.

Mio satsar på eget lager

Föreslås bli ny LO-ordförande

1

Paolos produkter bortplockade från Icahyllor

1

Beijer värvar från XL-Bygg

Venue Retail Group: Ansökt om förlängning av rekonstruktion

Varuhuskedjan JC Penney ansöker om konkursskydd

Plastförpackningar hetare än någonsin – ny förpackningskonferens i Malmö

H&M öppnar nya butiker för heminredning i Norge

Tar över Skoaugust i Uppsala efter konkurs

Ny duo i Svensk Digital Handels styrelse

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

2

Coop slutar köpa in Paolos produkter

Boozt stänger och öppnar skönhetsbutiker

Biltema, Elgiganten, Jysk och Willys till nytt handelsområde

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Ökad förlust för Lexington

Begränsat försäljningstapp för Clas Ohlson – vd nöjd

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Här får Willys sällskap av Systembolaget

Efter trängsellarm – Handels medlemmar oroliga för smittospridning

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

Sot of Sweden till Norge

Fanny får ny ägare

Arken Zoo över hundra butiker

På nytt jobb
Blir marknadschef för byggjätten

Fyra nya Elon – vill stärka närvaron i Norge

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Tar över The Shirt Factory

Se alla Företagens egna nyheter

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Sänd till en kollega

0.141