23948sdkhjf

Här öppnar Skincitys första butik

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Trenden är tydlig. Allt fler e-handlare öppnar butik. Senast i raden är skönhets- och hudvårdsföretaget Skincity. En pop up-butik slår den 25 oktober upp portarna i Westfield Mall of Scandinavia i Solna.

Läs också: Från Happy Socks till Skincity

– Vi ville ge våra kunder chansen att få uppleva Skincitys koncept på ett ännu närmare och mer personligt plan. Äntligen kan du få träffa din hudterapeut personligen och få en hudanalys direkt på plats, berättar Greta de Freitas, marknadschef på Skincity.

Kunden ges också chansen att i butiken klämma och känna på produkter och dess konsistenser innan köpet görs. Sedan kan kunden själv välja mellan att få hela rutinen hem i en förpackad påse eller att beställa hem produkterna i brevlådan.

– Det känns så otroligt roligt att äntligen få ett ansikte till några av de kunder som vi ofta har kontakt med, och kanske framför allt att skapa nya relationer till människor som vill förbättra sin hudhälsa, berättar Lena Forsström, hudterapeut på Skincity.

Pop up-butiken kommer att vara öppen i tre månader och därmed täcka både Black Friday och julhandeln. Butiken kommer att vara uppbyggd kring sex olika sektioner.

Följande varumärkenk kommer att finnas representerade i butiken: Babor, Codage, Dermaceutic, Dr Ceruacle, Exuviance, Heliocare, Institutum, IS Clinical, Klairs , Makethemake, Medik8 , Neostrata, Paulas Choice, Priori, Tata Harper, Verso.

Mer om: hudvård | Skincity | skönhet
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Cykelkraft i nya händer

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Nyhetsbrev

Säljer i MQ

Arkiv

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Loomis köper Nokas värdehantering

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Rekordlåg framtidstro i handeln

Teknikmagasinet om konkursen:”Finns stark intressent”

Hoppas nu på att annan detaljhandelsaktör ska vara beredd att driva kedjan vidare.

Bose stänger sina svenska butiker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Apoteket in i Doktor24

Här stänger Gamestop – 13 butiker bort redan i januari

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

1

Teknikmagasinet i konkurs

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

Ikea köper Londongalleria

På nytt jobb
Hon är ny marknadsdirektör på Ica Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125