23948sdkhjf

Här öppnar Skincitys första butik

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Trenden är tydlig. Allt fler e-handlare öppnar butik. Senast i raden är skönhets- och hudvårdsföretaget Skincity. En pop up-butik slår den 25 oktober upp portarna i Westfield Mall of Scandinavia i Solna.

Läs också: Na-kd, Skincity och new retail-trenden

– Vi ville ge våra kunder chansen att få uppleva Skincitys koncept på ett ännu närmare och mer personligt plan. Äntligen kan du få träffa din hudterapeut personligen och få en hudanalys direkt på plats, berättar Greta de Freitas, marknadschef på Skincity.

Kunden ges också chansen att i butiken klämma och känna på produkter och dess konsistenser innan köpet görs. Sedan kan kunden själv välja mellan att få hela rutinen hem i en förpackad påse eller att beställa hem produkterna i brevlådan.

– Det känns så otroligt roligt att äntligen få ett ansikte till några av de kunder som vi ofta har kontakt med, och kanske framför allt att skapa nya relationer till människor som vill förbättra sin hudhälsa, berättar Lena Forsström, hudterapeut på Skincity.

Pop up-butiken kommer att vara öppen i tre månader och därmed täcka både Black Friday och julhandeln. Butiken kommer att vara uppbyggd kring sex olika sektioner.

Följande varumärkenk kommer att finnas representerade i butiken: Babor, Codage, Dermaceutic, Dr Ceruacle, Exuviance, Heliocare, Institutum, IS Clinical, Klairs , Makethemake, Medik8 , Neostrata, Paulas Choice, Priori, Tata Harper, Verso.

Mer om: hudvård | Skincity | skönhet
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Coop och Strongpoint i ny storaffär – hämtskåp till 20 butiker

Klimatsmart presentkort

Tapp i modehandeln i november

”Klädföretagens e-handel visade ovanligt nog ett större minus än den fysiska handeln i november”.

Robotlösning och självskanning hos XXL

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Nyhetsbrev

Sex tips för färre returer

Arkiv

Premiär för TS Äventyr i Skärholmen

Fristående leksakshandlare öppnade andra fysiska butiken mitt i julhandeln. ”Näthandeln blev min räddning”.

De föreslås till MQ:s styrelse

Japansk kedja till Gallerian

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Apotea bästa nätbutik – igen

Kedjorna som är bäst på mersälj

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Så sålde Clas Ohlson

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Kökstillverkare öppnar nytt

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Pris regerar under Black friday

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.31