23948sdkhjf

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Verksamheten förbereds för försäljning till fler länder.

Footways försäljning under tredje kvartalet uppgick till  228,6 miljoner kronor (186,4) vilket var en ökning med 22,6 procent. Rörelseresultatet, EBIT,  9,7 miljoner kronor (4,7) under kvartalet vilket var en ökning med 106,4.

E-handlaren lockade 11,4 miljoner besökare (10,2) under kvartalet vilket man menar  genererat 150 000 nya kunder.

Nu förbereder Footway försäljning till fler länder och expansion ska ske under de kommande sex månaderna. Bolaget skriver i delårsrapporten att arbete pågår med att "standardisera interna processer och förbereda för en internationell logistiklösning genom pågående upphandlingar". 

-Q3 har varit ett rekordkvartal vad det gäller lönsamheten, samtidigt som det har varit utmanande med logistiken. Genom datadrivna processer och automatisering har våra fasta kostnader blivit just fasta kostnader vilket skapar en otrolig potential framåt. Jag är tacksam över att få vara en del av Footway-teamet och ser fram emot att fortsätta bygga vår plattform tillsammans, säger Daniel Mühlbach, vd i en kommentar.

Hittills i år, januari till september har försäljningen ökat med 37,7 procent till  682,5 miljoner kronor (495,7).

Mer om:Footway
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Lanserar nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Nyhetsbrev

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Arkiv

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Hon går till RO

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Cykelkraft i nya händer

Säljer i MQ

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Rekordlåg framtidstro i handeln

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.156