23948sdkhjf

Premiär för Vasakronans nya pop up-satsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Premiär i veckan för nya pop up-arenan Beyond Us på Södertull i Malmö. Här är varumärkena som är först ut.

Dagens Handel har tidigare skrivit om Vasakronans nya retailprojektyta Beyond Us i Malmö som öppnar i veckan. I nya pop up-arenan, som drivs av Voii Studios Frida Roos och Petra Hodel, finns från och med den 25 oktober varumärken som Lagerhaus, Aim´n, We two Stockholm, Blankdays, Svea och Strng wmn bland andra.

– Vi tror på att utnyttja stadskärnan och att folk gärna vill röra sig där för att bli inspirerade. Med Beyond Us erbjuds varumärken möjligheten till korta flexibla exponeringspaket, med låg arbetsinsats. Samdriftsfördelarna innebär även mindre risk och kostnad. Ambitionen är att var tredje månad välkomna nya varumärken i ett nytt tema, säger Frida Roos, grundare av Beyond Us, i en kommentar.

Lagerhaus har redan dragit igång en rad olika pop up-ytor i bland annat Stockholm, Malmö och Uppsala, som också öppnar i veckan, samt Sickla.

Nu öppnar inredningskedjan ytterligare en tillfällig yta i Malmö där kedjan både ska ha ett mindre urval av sortimentet och i anslutning till ytan finns även en digital skärm där man kan köpa hela sortiment med leverans till postombud.

– Detta pop-up-koncept känns som ett givet alternativ för oss. Vi är mycket glada över att få vara en av de första att delta i detta spännande projekt, säger Jerker Levin, vd och försäljningschef hos Lagerhaus.

Mer om: pop up. | Vasakronan
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Cykelkraft i nya händer

Säljer i MQ

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Lyko till Femman

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Nyhetsbrev

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Arkiv

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Loomis köper Nokas värdehantering

Rekordlåg framtidstro i handeln

Teknikmagasinet om konkursen:”Finns stark intressent”

Hoppas nu på att annan detaljhandelsaktör ska vara beredd att driva kedjan vidare.

Bose stänger sina svenska butiker

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Apoteket in i Doktor24

Lindex stärker Stockmann

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Här stänger Gamestop – 13 butiker bort redan i januari

1

Teknikmagasinet i konkurs

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

Ikea köper Londongalleria

Två nya Dollarstore på gång

På nytt jobb
Hon är ny marknadsdirektör på Ica Sverige

På nytt jobb
Bygma med ny marknadschef 

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.156