23948sdkhjf

Elgiganten öppnar butiker och inleder nätsamarbete

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Samarbete inleds mellan Elgiganten och Techradar.

Elgiganten går på offensiven både fysiskt och digitalt. I veckan öppnar butik nummer 173 och 174. Ett nytt varuhus invigs i Kungsbacka i dag, tisdag, och på torsdag slår ett Phonehouse upp dörrarna i Bålsta.

Läs också: Varumärkespris till hemelektronikkedjan

– Att vi på 25 år gått från en butik till hela 174 stycken känns fantastiskt, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten.

Elgiganten i Kungsbacka blir det sjätte varuhuset med det senaste konceptet som innebär att den digitala och uppkopplade delen integreras med den analoga butiksmiljön. 

– Butikerna som byggts om till vårt senaste koncept har visat en positiv utveckling. Kunderna spenderar mer tid i butik i samband med köp. Vi ser också att fler kunder tar hjälp av våra specialister och får kompletta lösningar som går i linje med det smarta hemmet som speglar nuet, säger Niclas Eriksson.

Samtidigt görs större delen av Elgigantens sortiment tillgängligt för Techradars e-handelssystem Hawk. 

Läs också: Här öppnar Elgiganten härnäst

Techradar, som är en av världens största tekniksajter, etablerade sig i Norden 2018. Avtalet med Elgiganten är viktigt för Techradar, som fortfarande befinner sig i etableringsfasen, och en möjlighet för Elgiganten att nå köpklara konsumenter.

För förlaget bakom techsajten, Future Publishing, är satsningen i Norden också Techradars första satsning på lokala språk. Det sker under ledning av det norska förlaget Orage.

– Future såg en stor potential i vår region och gav oss möjlighet att etablera Techradar i Norden. Vi kunde inte säga nej till det. Techradars storlek ligger utanför vår nordiska fattningsförmåga, säger Øyvind Therkelsen, förlagschef för Orage. 

Techradars mål är att ge användaren relevant information, både om produkten och om vilka återförsäljare som erbjuder produkten – samt till vilket pris.

Mer om: Elgiganten | Techradar
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pressad lönsamhet i modehandeln

Ica och Min Doktor pausar kliniketableringar

Paypal köper kupongplattform – Izettle brädas

Mio ska bli störst med ny digital marknadsplats

Möbelbranschens aktörer har lärt sig hantera fler kanaler.

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

Synsam över 200 butiker i Sverige

Nyhetsbrev

Tre nyöppningar på en dag – Elgiganten ökar takten i omgörningsarbetet

Arkiv

Här slår Lekia sig ihop med Big Baby

Netonnet öppnar fler pop up-butiker

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Här öppnar Kosta Boda Orrefors

TEKNIK
Adyen lanserar Swish-lösning för butik

VRG i rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

På nytt jobb
Axfoods nya presschef hämtas från Klarna

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Hit flyttar Skapa glädje

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

Flygplatsbutik för Newbie

Årets julklapp om Elon får välja

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Boozt skriver ned prognos

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Han förenar tre kedjor i en butik

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.166