Först ut är Burlöv Center där konceptet redan är lanserat. Skärholm centrum och Väsby centrum väntar till våren. Därefter är planen att etablera Eway även i centrumen i Haninge, Bålsta och Lidingö, som också ingår i bolagets svenska köpcentrumportfölj, inom de kommande två åren.
I lokalerna kan besökare hämta och skicka paket, prova kläder i provrum och göra sig av med förpackningsmaterial och använda packbord med tejp, papper, etiketter och personal för att också förenkla eventuell returhantering.
- Vårt nya koncept Eway är en viktig del i förändringsarbetet. Det handlar om att öka servicegraden för våra besökare och att säkerställa ett så positivt kundbemötande som möjligt. Med Eway bygger vi en bro mellan fysisk handel och e-handeln och stärker handelsplatsen som hub, säger Carl Strufve, director nordics på Grosvenor Europe i en kommentar.
Atrium Ljungberg lanserade ett liknande koncept i november i fjol få fastighetsägaren introducerade Leveriet i Sickla köpkvarter och i Mobilia i Malmö.