23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Life firar 25 år med nytt koncept

Kedjan hoppas möta bredare målgrupp med nytt koncept.

Hälsokostkedjan, med 345 butiker i Finland, Norge och Sverige samt e-handel, firar 25 år med att uppdatera logotyp och presentera nytt visuellt formspråk som successivt ska rullas ut i kedjans butiker, e-handel och marknadsföringskanaler under hösten.

Konceptet är framtaget i samarbete med kommunikationsbyrån OTW och ledord för den nya satningen är ”Prata hälsa med oss”.

– Logotyp och formspråk har uppdaterats för att tilltala såväl våra befintliga kunder som en yngre, bredare målgrupp. Samtidigt har det varit viktigt att inte förlora igenkänningsfaktorn i vårt befintliga och redan starka varumärke, säger Elin Bylund, marknadsansvarig på Life.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.145