23948sdkhjf

Åhléns tar sitt outlet-koncept till Åhléns

Den 21 november öppnar Åhléns Oulet pop up-yta i Åhléns befintliga varuhus i Sickla köpkvarter i Nacka. I ett pressmeddelande skriver varuhuskedjan att öppningen är att betrakta som test. Pop up-ytan är på 450 kvadratmeter och ska rymmas på gatuplanet i varuhuset.

Sortimentet kommer vara som i en Åhléns Outlet-butik men i mindre format och rymma varor till sovrummet, köket, badrummet, vardagsrummet samt en stor del skönhet och dammode som kläder, skor och accessoarer.

Vi är glada att nu få möjlighet att testa ett nytt format och läge, denna gång som en pop up i Åhléns varuhus i Sickla. Vi har på drygt ett år öppnat fem varuhus och sett ett ökande intresse från våra Stockholmskunder att öppna något närmre Stockholm, och ser därför fram emot att välkomna fler kunder att fynda av vårt breda sortiment, säger Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet.

Hur länge pop up-satsningen ska pågå framgår inte av pressmeddelandet.

Sedan starten för drygt ett år sedan har Åhléns Outlet öppnat fem varuhus; i Västerås, Norrköping, Södertälje, Sundsvall och Örebro.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.07