23948sdkhjf

Kundens matlagningsstil i centrum för nytt butikskoncept

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Taste kitchen-yta och touch reality-teknik i Electrolux Home-butik.

Electrolux Home har lanserat ett nytt butikskoncept i Uppsala. Tanken är att med olika avdelningar steg för steg hjälpa till att skapa unika kök baserade på kundernas matlagningsstil. 

Läs också: Rekordresultat för kökskedjan

– Det blev helt naturligt när vi lyssnade på våra kunder att det handlar mer om matlagningen och upplevelsen i köket, snarare än tekniska specifikationer. Våra produkter erbjuder allt du behöver för att lyckas med din matlagning. Men den viktigaste frågan att lösa är hur just du vill laga din mat, säger Anders Bjurud, vd på Electrolux Home.

Butiken i Fyrislund i Uppsala har tydliga avdelningar. Allt från val av spishäll ner till beslut om gångjärn har fått dedikerade ytor. Med den nya tekniken ”Touch reality” kan köket modelleras fram och kunden kan med hjälp av 3D-visualisering se rätt luckor, beslag och ljussättning. Dessutom finns det hela tiden köksexperter nära till hands.

I mitten av butiken, som fått ett nytt skandinaviskt formspråk, presenteras ”Taste kitchen” – en yta där allt kretsar kring matlagning. Här kommer det att provlagas mat, hållas workshops i olika matlagningstekniker och bjudas på inspiration kring hållbar och hälsosam mat och matlagning.

Utställningsköken i den stora köksstudion erbjuder inspiration utifrån olika matlagningsstilar, med kök optimerade för umgänge, bakning, långkok och så vidare. Matlagningsfokuset genomsyrar på så vis alla avdelningar.

– Det känns spännande med den nya butiken. Det är en stor förflyttning som ger oss nya möjligheter att stärka vår position lokalt, säger Pontus Geifalk på Electrolux Home i Uppsala.

Electrolux Home-kedjan består i dag av 42 butiker över hela Sverige samt e-handel.

Mer om: Electrolux Home | kök
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

TEKNIK
Succé för mobillösning i Norge – nu är tjänsten på väg till Sverige

Ratos om vd-bytena på Plantagen: ”Ett misslyckande”

Ännu en Cykelringen-butik i konkurs

Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet.

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

På nytt jobb
Plantagen med ny vd igen

Har ett förflutet från Ica Sverige och Procter & Gamble.

Nyhetsbrev

Digitala kvitton skapar nya möjligheter för relationsbyggande med kunderna

Icas storsatsning på digitala kvitton i samarbete med Kivra inspirerar andra aktörer inom retail att följa efter.

Arkiv

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Sellpy växer och nyanställer

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Ny Ica och Apotek Hjärtat till hett gränshandelsläge – 3 600 kvadratmeter

Plus

E-handeln exploderar – men kan bli mer lokal

Woody värvar fler delägare från Bolist

Jysk nära 150 butiker i Sverige

På nytt jobb
På ny post hos Elon

Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

TEKNIK
Nya tekniklösningar ska förhindra trängsel i butikerna

Cash IT, Store Display Nordics och Philips Professional Display Solutions hjälper butikerna att räkna kunderna.

Gateau öppnar nytt – på nätet

På nytt jobb
Blir centrumchef hos Citycon

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Tele2 byter strategi – här är de 18 butikerna som stängs

Granitgrundare bakom nytt retailkoncept – vill växa med fler sommarbutiker

På nytt jobb
Bygghandlaren med ny marknads- och försäljningschef

På nytt jobb
Han blir ny vd för VRG

Krisande sko- och accessoarkoncernen har en ny vd som i sommar efterträder avgående vd Jonas Ottosson.

Plus

Experten: ”Välj ett framtidsscenario och gå loss på affärsutveckling”

Managementkonsulten Charlotte Mattfolk tror att nya värderingar kommer att födas i det vakuum som präglar världen nu.

Föreslås bli ny LO-ordförande

H&M öppnar nya butiker för heminredning i Norge

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boozt stänger och öppnar skönhetsbutiker

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Begränsat försäljningstapp för Clas Ohlson – vd nöjd

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Här får Willys sällskap av Systembolaget

Efter trängsellarm – Handels medlemmar oroliga för smittospridning

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

Sot of Sweden till Norge

Fanny får ny ägare

Se alla Företagens egna nyheter

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Rensa luften från bakterier med rätt dofter.

Skydda anställda mot kontakt med kunder.

Ta vara på doftens helande kraft i virustider

A50- en kraftfull Android mobil POS

Skapa enkelt skyltar med instruktioner och anvisningar

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Wave of brands confirmed for top retail event in Stockholm

Sätt pris på dina produkter med METO-prismärkningspistoler

Nordic retail event partners with top organisations in 2020

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Major Retail Property Event Returns to Stockholm In June

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Sänd till en kollega

0.14