23948sdkhjf

Kundens matlagningsstil i centrum för nytt butikskoncept

Taste kitchen-yta och touch reality-teknik i Electrolux Home-butik.

Electrolux Home har lanserat ett nytt butikskoncept i Uppsala. Tanken är att med olika avdelningar steg för steg hjälpa till att skapa unika kök baserade på kundernas matlagningsstil. 

– Det blev helt naturligt när vi lyssnade på våra kunder att det handlar mer om matlagningen och upplevelsen i köket, snarare än tekniska specifikationer. Våra produkter erbjuder allt du behöver för att lyckas med din matlagning. Men den viktigaste frågan att lösa är hur just du vill laga din mat, säger Anders Bjurud, vd på Electrolux Home.

Butiken i Fyrislund i Uppsala har tydliga avdelningar. Allt från val av spishäll ner till beslut om gångjärn har fått dedikerade ytor. Med den nya tekniken ”Touch reality” kan köket modelleras fram och kunden kan med hjälp av 3D-visualisering se rätt luckor, beslag och ljussättning. Dessutom finns det hela tiden köksexperter nära till hands.

I mitten av butiken, som fått ett nytt skandinaviskt formspråk, presenteras ”Taste kitchen” – en yta där allt kretsar kring matlagning. Här kommer det att provlagas mat, hållas workshops i olika matlagningstekniker och bjudas på inspiration kring hållbar och hälsosam mat och matlagning.

Utställningsköken i den stora köksstudion erbjuder inspiration utifrån olika matlagningsstilar, med kök optimerade för umgänge, bakning, långkok och så vidare. Matlagningsfokuset genomsyrar på så vis alla avdelningar.

– Det känns spännande med den nya butiken. Det är en stor förflyttning som ger oss nya möjligheter att stärka vår position lokalt, säger Pontus Geifalk på Electrolux Home i Uppsala.

Electrolux Home-kedjan består i dag av 42 butiker över hela Sverige samt e-handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078