23948sdkhjf

Kundens matlagningsstil i centrum för nytt butikskoncept

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Taste kitchen-yta och touch reality-teknik i Electrolux Home-butik.

Electrolux Home har lanserat ett nytt butikskoncept i Uppsala. Tanken är att med olika avdelningar steg för steg hjälpa till att skapa unika kök baserade på kundernas matlagningsstil. 

Läs också: Rekordresultat för kökskedjan

– Det blev helt naturligt när vi lyssnade på våra kunder att det handlar mer om matlagningen och upplevelsen i köket, snarare än tekniska specifikationer. Våra produkter erbjuder allt du behöver för att lyckas med din matlagning. Men den viktigaste frågan att lösa är hur just du vill laga din mat, säger Anders Bjurud, vd på Electrolux Home.

Butiken i Fyrislund i Uppsala har tydliga avdelningar. Allt från val av spishäll ner till beslut om gångjärn har fått dedikerade ytor. Med den nya tekniken ”Touch reality” kan köket modelleras fram och kunden kan med hjälp av 3D-visualisering se rätt luckor, beslag och ljussättning. Dessutom finns det hela tiden köksexperter nära till hands.

I mitten av butiken, som fått ett nytt skandinaviskt formspråk, presenteras ”Taste kitchen” – en yta där allt kretsar kring matlagning. Här kommer det att provlagas mat, hållas workshops i olika matlagningstekniker och bjudas på inspiration kring hållbar och hälsosam mat och matlagning.

Utställningsköken i den stora köksstudion erbjuder inspiration utifrån olika matlagningsstilar, med kök optimerade för umgänge, bakning, långkok och så vidare. Matlagningsfokuset genomsyrar på så vis alla avdelningar.

– Det känns spännande med den nya butiken. Det är en stor förflyttning som ger oss nya möjligheter att stärka vår position lokalt, säger Pontus Geifalk på Electrolux Home i Uppsala.

Electrolux Home-kedjan består i dag av 42 butiker över hela Sverige samt e-handel.

Mer om: Electrolux Home | kök
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förbud mot kontantfria butiker i New York

Miljonbonus till Gekås personal – försäljningen ökar i lågsäsong

Ny vd för Oscar Jacobson

Herrmodebolaget värvar vd från Leo Vegas.

Nyöppning för Arken zoo

Hon blir vd för Daymaker

Lanserar ny nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Nyhetsbrev

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White Monday.

Arkiv

90 berörs när Dollarstore skiftar lagerort

Bra år för byggmaterial – trots svagt avslut 

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Hon går till RO

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Säljer i MQ

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Rekordlåg framtidstro i handeln

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.13