23948sdkhjf

Kraftig vinstökning för Bygghemma

| Av Sebastian Mårtensson | Tipsa redaktionen

Bygghemma-gruppens delårsrapport för tredje kvartalet 2019 redovisar ett rörelseresultat på 70 miljoner kronor. En kraftig ökning i jämförelse med samma period förra året, då man redovisade ett rörelseresultat på 17 miljoner kronor. 

Läs också: Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

Ebit för tredje kvartalet 2019, ej justerat för IFRS 16-effekter, landade på 80 miljoner kronor, jämfört med 17 miljoner kronor samma period förra året. 

– Den starka utvecklingen i kvartalet drevs av en god tillväxt på samtliga marknader, de nordiska såväl som de östeuropeiska. Det genomsnittliga ordervärdet ökade med 13,2 procent jämfört med föregående år, till 3 242 kronor och stod sig väl också jämfört med föregående kvartal, särskilt i ljuset av den säsongsenliga utförsäljningen av utemöbler som sker i tredje kvartalet, säger tillförordnad vd och koncernchef Martin Edblad i sin kommentar till rapporten. 

Under årets första nio månader fick byggshandelsbolaget drygt 126 miljoner besök på sina digitala plattformar, varav 48 miljoner var under det tredje kvartalet. Det är en ökning från drygt 80 miljoner besök under de nio första månaderna förra året. 

– Vi har nått fler kunder än någonsin med våra egna leveranser och vi har påbörjat utbyggnaden av vårt centrallager i Helsingborg. Dessa steg gör det möjligt för heminredningssegmentet att optimera ett flertal aspekter av distributionen, vilket är den enskilt viktigaste komponenten för att förbättra kundnöjdheten inom segmentet, säger Martin Edblad. 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Apotea bästa nätbutik – igen

Kedjorna som är bäst på mersälj

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Nyhetsbrev

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Arkiv

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Så sålde Clas Ohlson

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

Kökstillverkare öppnar nytt

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Bryggerijätte och anrik skivbutik ska rädda Stockholms livescen

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.149