23948sdkhjf

Cdon med nytt utseende

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Byter varumärkesidentitet och inleder nytt samarbete kampanjsamarbete.

Cdon rullar ut en ny varumärkesidentitet framtagen tillsammans med designbyrån Neumeister. Sedan 2014 har Cdon arbetat på att gå från att vara en traditionell e-handlare till att bli en markndsplats med varor och märken inom ett brett fält som film, musik, tv och datorspel, kontorsvaror, böcker, leksaker, hemelektronik, vitvaror, sport, friluftsprodukter, skönhetsvård, mode, skor, datorer och datorprodukter.

Vi på Cdon ser oss själva som ett inkluderande företag och vi vill att det även ska avspegla sig i varumärket. Den nya varumärkesidentiteten ska öppna upp för samhörighet och förmedla en välkomnande känsla. Vi vill att våra kunder ska känna sig omhändertagna. Vidare har vi valt att behålla vårt namn, det speglar vårt arv och nu laddar vi vårt varumärke med rätt värden för att spegla vägen framåt, säger Henrik Jarl, cmo hos Cdon i en kommentar.

Cdon har även ingått i ett nytt samarbete med Acne vars uppdrag är att stärka den kreativa höjden i kommande kampanjer som singles day och black friday i november.

CDON grundades 1999 och ingår i börsnoterade Qilro group. I fjol lockade marknadsplatsen över 100 miljoner besökare och 1,8 miljoner aktiva kunder.

Mer om: Cdon
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Ny vd för Oscar Jacobson

Herrmodebolaget värvar vd från Leo Vegas.

Miljonbonus till Gekås personal – försäljningen ökar i lågsäsong

Nyöppning för Arken zoo

Hon blir vd för Daymaker

Lanserar ny nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White Monday.

Nyhetsbrev

90 berörs när Dollarstore skiftar lagerort

Arkiv

Bra år för byggmaterial – trots svagt avslut 

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Hon går till RO

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Säljer i MQ

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Rekordlåg framtidstro i handeln

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125