23948sdkhjf

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

Atrium Ljungberg var föregångare med Leveriet. Nu öppar Leveriet på ytterligare två platser samtidigt som Diös och Grosvenor Europe lanserar sina varianter av samma typ av postombudskoncept.

Läs också: Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg lanserade för ett år sedan Leveriet i Sickla köpcenter i Nacka och Mobilia i Malmö. Grundtanken är gifta ihop den växande e-handeln med den fysiska handeln. På Leveriet erbjuds inte bara paketutlämning i butiksmiljö utan även tilläggstjänster som provrum, utställningsyta och utskjutet lager.

Inför Black friday växlar Atrium Ljungberg upp och introducerar konceptet även för kunderna i Gränbystaden i Uppsala, och i början av nästa år öppnar Leveriet ytterligare en enhet i Farsta Centrum.

– Leveriet i Sickla och Mobilia är två piloter som har visat på mycket hög kundnöjdhet. Vi ser att det tillför något bra till våra platser och därför är det naturligt att nu öppna på flera ställen, säger Mattias Celinder, affärsområdeschef på Atrium Ljungberg.

Leveriet samlar flera transportbolag under ett och samma tak. I dagsläget har Leveriet samarbete med Postnord, DB Schenker, DHL, UPS, Bring och Best Transport.

Läs också: Retaildagen: Hållbarhet, kundbemötande och enkelhet

Två andra fastighetsbolag följer efter med sina versioner av samma grundkoncept. Diös har döpt sin variant till Pick Past Post. Den 15 november startade verksamhet i In:gallerian i centrala Sundsvall med Postnord som första logistikpartner. Även där erbjuds möjligheten att prova beställda klädesplagg.

I nästa steg utvecklar vi lager- och upplockningstjänster för våra hyresgäster som en naturlig del av hela konceptet. Då förenklar vi arbetet för våra hyresgäster och bidrar till utveckling av deras verksamheter, säger Andreas Eriksson, affärsutvecklare, Diös.

Samtidigt rullar Grosvenor Europe ut sitt Eway-koncept. Burlöv Center är först ut och följs under våren av Skärholmen och Väsby centrum. Planen är, enligt Carl Strufve, director Nordics på Grosvenor Europe, att inom två ha etablerat Eway i fastighetsbolagets samtliga sex centrum i Sverige.

– Eway är en viktig del i förändringsarbetet. Det handlar om att öka servicegraden för våra besökare och säkerställa ett så positivt kundmötande som möjligt. Och det stärker handelsplatsen som hub, betonar Carl Strufve.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nyöppning för Arken zoo

Miljonbonus till Gekås personal – försäljningen ökar i lågsäsong

Ny vd för Oscar Jacobson

Herrmodebolaget värvar vd från Leo Vegas.

Hon blir vd för Daymaker

Lanserar ny nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White Monday.

Nyhetsbrev

90 berörs när Dollarstore skiftar lagerort

Arkiv

Bra år för byggmaterial – trots svagt avslut 

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Hon går till RO

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Säljer i MQ

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Rekordlåg framtidstro i handeln

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.125